Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@06:15:49 GMT

تصفيه خانه فاضلاب گلبهار آماده افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۱۱۴۲

تصفيه خانه فاضلاب گلبهار آماده افتتاح شد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي گفت: تصفيه خانه گلبهار به عنوان اولين تصفيه خانه فاضلاب اجرا شده با سرمايه گذاري بخش خصوصي در شرق کشور آماده بهره برداري شد.

عباس مهري روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تصفيه خانه با ظرفيت 30 هزار مترمکعب در شبانه روز به روش BOT (خريد تضميني) و با سرمايه گذاري 380 ميليارد ريالي بخش خصوصي احداث و تکميل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: اين تصفيه خانه به منظور جمع آوري و تصفيه فاضلاب 200 هزار نفر جمعيت آتي شهرجديد گلبهار پيش بيني شده و هم اکنون آماده دريافت فاضلاب است.
وي با بيان اينکه دولت خريد پساب فاضلاب اين پروژه را تضمين کرده است، گفت: لجن حاصل از فرآيند تصفيه فاضلاب هم قابل استفاده در بخش کشاورزي به عنوان کود است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي ادامه داد: اين تصفيه خانه هم اکنون در مرحله بهره برداري آزمايشي است و به زودي وارد مدار بهره برداري مي شود.
شهرجديد گلبهار با 70 هزار نفر جمعيت و مساحت چهار هزار هکتار در 35 کيلومتري شمال غربي مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است.
ايجاد اين شهر در چارچوب سياست ايجاد مراکز اقماري اسکان جمعيت براي شهرهاي بزرگ به منظور کنترل توسعه پيوسته شهرها، هدايت اسکان جمعيت در محدوده اطراف آنها و جلوگيري از نابودي زمينهاي کشاورزي اطراف شهرها و اسکان بي رويه جمعيت در سال 1372 به عنوان نخستين مصوبه `طرح جامع شهرهاي جديد` به تصويب شوراي عالي شهرسازي ايران رسيد.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي با زير پوشش بردن يک ميليون و 800 هزار مشترک، خدمات آبرساني به ساکنان 73 شهر را در اين استان (به جز کلانشهر مشهد) بر عهده دارد.
7505/ 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بابیان اینکه افتتاح خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیئت دولت و تأکید قانون است، گفت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره‌های آموزشی و تیم‌های امدادی و نیرو‌ها را در این خانه‌ها عهده دار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت