Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره راه‌اندازی یگان حفاظت آستان قدس رضوی می‌گوید: حفاظت از اماکن برعهده نیروی انتظامی است و مسأله حفاظت از حرم امام رضا(ع) تاکنون به خوبی انجام گرفته است. نمی‌دانم چه ملاحظاتی رخ داده که اقدام به ایجاد چنین یگانی کرده‌اند.

آستان‌نیوز به‌تازگی اعلام کرده، سردار علی‌اکبر افراسیابی، با حکم سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به سمت به فرمانده «یگان حفاظت آستان قدس رضوی» منصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در جلسه معارفه افراسیابی، علت تأسیس این یگان حفاظتی را پیگیری قانونمند فعالیت‌هایی که صبغه انتظامی دارند، عنوان کرده است.

وی همچنین تأکید کرده: یکی از مأموریت‌های ما حفظ اماکن متبرکه از هرگونه آسیب است، زیرا همیشه این اماکن مورد طمع افراد شرور و شیاد قرار دارد.

تأمین امنیت اماکن با نیروی انتظامی است

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره و اینکه مسئول تأمین امنیت بقاع و اماکن متبرکه برعهده کدام نهاد نظامی یا انتظامی است، می‌گوید: مسئولیت حفاظت از اماکن برعهده نیروهای انتظامی است، اما از اینکه این یگان در چه قالبی شکل گرفته است و جزئیات تفاهم‌نامه آستان قدس و نیروی انتظامی چیست، بی‌اطلاعم و باید با دوستان آستان قدس صحبت کنید.

وی در پاسخ به اینکه «بعد از حمله به حرم امام( ره) و مجلس، کمیسیون امنیت ملی یا مجلس تصمیمی درباره تغییر شیوه حفاظت از امکان متبرکه گرفت یا نه؟»، می‌گوید: خیر. چنین موضوعی نه در مجلس نه در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده است و این اقدام داخلی است که آستان در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اینکه «حجت‌الاسلام رئیسی هدف از تشکیل این یگان را پیگیری قانونمند فعالیت‌هایی که صبغه انتظامی دارند، عنوان کرده است» و برخی این اقدام را در راستای مقابله با حملات احتمالی بعد از حمله تروریستی به مجلس و حرم امام خمینی(ره) می‌دانند، می‌گوید: من اطلاعی در این باره ندارم، اما از آنجایی که آقای رئیسی فرد قانون‌مندی است و بر آن تأکید دارد، قطعاً ملاحظات قانونی را در این باره در نظر دارند.

نماینده اسلام‌آباد غرب می‌افزاید: تاکنون مسأله حفاظت از حرم امام رضا(ع) به‌خوبی انجام گرفته و نمی‌دانم چه ملاحظاتی رخ داده است که اقدام به ایجاد چنین یگانی کرده‌اند.

وی درباره اینکه «تاکنون گزارشی از اقدام علیه اماکن متبرکه به کمیسیون امنیت ملی داده شده است یا نه؟»، پاسخ می‌دهد: خیر. تاکنون چنین موضوعی به ما اطلاع داده نشده است.

از آمادگی برای مقابله منافقین تا همایش اقتدار

تولیت آستان قدس رضوی در حالی اعلام می‌کند که برای نخستین بار یگان حفاظت از آستان را تأسیس کرده که پس از بمب‌گذاری منافقین در 30 خرداد 1373 و شهادت 26 تن از زائران و عزاداران حسینی، «یگان حفاظت و امنیت حرم رضوی» زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد.

مهرماه سال 1395 و چند ماه پس از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان تولیت این آستان مطهر، همایش «اقتدار بزرگ» با حضور فرماندهان و نیروهای ویژه یگان‌ حفاظت حرم مطهر رضوی در این محل برگزار شد. وی در این مراسم بر پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام به‌موقع در برابر توطئه‌ها و حفظ امنیت حرم امام رضا (ع) تأکید کرد. پیش از آن نیز، سرهنگ علی همت‌آبادی، فرمانده این یگان در مصاحبه‌ای با نسیم‌آنلاین اعلام کرده بود: شش هزار بسیجی مشهد در قالب 16 کشیک، مسئول حفاظت حریم رضوی هستند.

با این حال، برخی این اقدام آستان قدس را در راستای توسعه برنامه‌های این مجموعه در دوران تولیت حجت‌الاسلام رئیسی و راه‌اندازی مجموعه‌هایی چون تلویزیون اینترنتی و خبرگزاری آستان قدس رضوی می‌دانند./ ایرنا - شیما شعاعی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یکی از قهرمانان کشتی «آلیش» بانوان، مدال طلای قهرمانی خود در مسابقات جایزه بزرگ ۲۰۲۱ «ارکینبایف» کشور قرقیزستان را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

  «سپیده بابایی رکنی» امروز در آیین اهدای مدال خود در مشهد گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم، در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خدا و حضرت ثامن الحجج (ع) انجام می‌ دهد، فقط باید خلوص نیت داشت.   وی ادامه داد: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به حضرت امام رضا (ع) متوسل می‌ شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌ شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.   مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی نیز گفت: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌ های ارزشمند خود که حاصل سال‌ ها تلاش آنان است، را تقدیم امام رئوف می‌ کنند و این همت والا باعث شکل‌ گیری گنجینه‌ ای ارزشمند از مدالهای ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.   علیرضا اسماعیل زاده تصریح کرد: ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدالهای متنوعی را به این موزه اهدا کرده‌ اند.   امیر خالقی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی نیز گفت: گنجینه موزه ورزشکاران حرم مطهر رضوی در مساحت ۲۵۰ متر مربع شامل مدالها و جام های ارزشمند حاصل تلاش و زحمات ورزشکاران خوب کشورمان است.   سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان است. کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا کشتی آلیش کلاسیک ازبکستان ۲۰۲۳، مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا کشتی آلیش کلاسیک قرقیزستان ۲۰۲۲، مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا کشتی آلیش آزاد قرقیزستان ۲۰۲۲ و کسب مدال طلا مسابقات جهانی کشتی آلیش کلاسیک در ترکیه ۲۰۲۱ برخی دیگر از عناوین ورزشی این بانوی کشتی گیر است.   کشتی آلیش از سال‌ های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، لیتوانی، قزاقستان، افغانستان و آسیای میانه دارای ریشه بوده و در مناطقی از جمله استان گلستان و ترکمنها دارای آثار دیرینه است.   اولین دوره مسابقات بین‌ المللی آلیش در سال ۱۹۹۵ با قوانین متحد الشکل در کشور قرقیزستان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.   هم‌ اکنون ۳۹ کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی و ۵۸ کشور جهان به صورت غیررسمی در این زمینه فعالیت می کنند.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • رژه خودرویی نیروی انتظامی و یگان ویژه کرمانشاه در روز ارتش
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی