Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: آخرین شنیده ها حاکی از آن است که وزارت جهاد کشاورزی نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید را 1580 تومان اعلام کرده بود که در پی افزایش هزینه های تولید مجددا طی نامه ای به شورای اقتصاد نرخ جدیدی را پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با توجه به افزایش هزینه های تولید و تورم فعلی، نرخ یک هزار و 580 تومانی برای خرید هر کیلو گندم، جوابگوی هزینه کشاورزان نیست.

اسدی ادامه داد: با توجه به تورم فعلی و تورمی که تا پایان سال گریبانگیر بخش کشاورزی است، حداقل قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 97-98 باید 2 هزار تومان اعلام شود.

بیشتر بخوانید: افق روشنی پیش روی اعلام نرخ خرید تضمینی گندم نیست

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز نرخ هر کیلو گندم در بازارهای جهانی را 280 دلار اعلام کرد و افزود: براین اساس اگر دولت قصد ندارد که در سال زراعی جدید هر کیلو گندم را حداقل با نرخ 2 هزار تومان از کشاورزان خریداری کند، از این رو انتظار می رود که ممنوعیت صادرات گندم را بردارد .

وی در پایان با اشاره به اینکه تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم توجیه اقتصادی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه دولت برخلاف قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی عمل می کند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی کشاورزان به سراغ کشت دیگر محصولات روند و برخی به ناچار به کشت گندم ادامه می دهند.

انتهای پیام/

حداقل نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم باید 2 هزار تومان باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری

                                                                    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت عزیزان در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۹۹ هزار تن گندم در استان تولید شده است که از این میزان گندم ۳۲۴ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.   وی افزود: امسال تعدادی از مزارع گندم در دشت عباس و دهلران به دلیل بارش‌های رگباری در پایان سال دچار خسارت شده است، اما انتظار می‌رود که به میزان سال گذشته گندم در استان تولید شود.   مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: خرید تضمینی گندم در استان از روز گذشته در استان با تشکیل ستاد برداشت غلات و کمیته خرید تضمینی گندم آغاز شده است.   وی با بیان اینکه این کمیته در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده است، ادامه داد: قیمت تضمین خرید گندم در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است.   عزیزان مطرح کرد: ۳۰ فروردین سال جاری به عنوان روز ملی گندم در تقویم نامگذاری شده است که در این راستا جشن استانی گندم در شهرستان دهلران برگزار می‌شود.   مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز خرید تضمینی کلزا در سطح استان، عنوان کرد: تا کنون ۱۰ هزار تن گندم در سطح استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.   وی با بیان اینکه پیش بینی تولید کلزا در استان برای سال جاری ۱۷ هزار تن است، ابراز کرد: سال گذشته ۶ هزار تن کلزا در استان تولید شده بود.   قیمت خرید تضمینی گندم برای سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده است.   استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دیم و آبی است.   تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • تخلیه اثرات هیجانی تنبیه متجاوز در بازارها / دلار به کدام سو خواهد رفت؟
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • اصلاح قیمت خریدتضمینی گندم ضرورتی اجتناب ناپذیر است
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان