Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   اخیرا موزه جدیدی با هدف حمله به حس بویایی بازدیدکنندگان و به هم زدن حالشان در سومین شهر بزرگ سوئد، مالمو افتتاح شده است. داخل این موزه غذا‌های متنوعی از فرهنگ‌های گوناگون به نمایش گذاشته شده، مثل گوشت کوسه تخمیرشده، آلت تناسلی گاونر، شاه ماهی تخمیرشده، پنیر حشره و لارو مورچه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قبل از ورود به موزه به بازدیدکنندگان کیسه‌های تهوع داده می‌شود. معمولا چیز‌هایی که برایمان آشنا نیستند به نظرمان چندش‌آور است، به همین ترتیب ممکن است چیز‌هایی که با آن‌ها بزرگ شدیم و برایمان عادی هستند برای مردم یک فرهنگ دیگر چندش آور باشند. بسیاری از غذا‌ها از نظر همه مردم جهان خوشمزه و مطبوع هستند، اما برخی از آن‌ها فقط منحصر به یک ملت خاص هستند.

 

حدود ۸۰ غذا در این موزه وجود دارد که در دسته دوم قرار می‌گیرند. بیشتر این غذا‌ها از آسیا و اروپا هستند، اما غذا‌های آمریکایی چندش‌آوری هم در این موزه وجود دارد، مثل بیضه سرخ شده گاو. شاید برخی از این غذا‌ها واقعا خوشمزه باشند، اما مواد اولیه و روش تهیه آن ها، طوری است که نمی‌توانیم تصور کنیم آن‌ها را بخوریم. مثل مغز میمون که در چین خورده می‌شود، در حالی که هنوز میمون زنده است.


بیشتر غذا‌های موزه واقعی و تازه هستند، به جز غذا‌هایی که تهیه آن‌ها واقعا سخت است یا باعث ظلم به حیوانات می‌شود که در این صورت به جای آن‌ها مدل‌های پلاستیکی یا عکس قرار داده شده است. جالب است بدانید که کله پاچه خودمان هم که یک غذای ایرانی و شرق اروپایی به شمار می‌رود در این نمایشگاه وجود دارد.

 

 

کاسو مارزو از پنیر گوسفندی تهیه می‌شود که پر از کرم‌های زنده است. اغلب این کرم‌ها در سیستم گوارش زنده می‌مانند و باعث عفونت‌های انگلی می‌شوند.

 

 

یک غذای خوشمزه چینی که با تخم مرغ یا تخم اردک فاسدی تهیه می‌شود که چند ماه تخمیر شده است.

 

 

سوپ خفاش میوه خوار یکی از غذا‌های محبوب اندونزی، تایلند، ویتنام و سایر کشور‌های آسیایی و حوزه اقیانوس آرام است.

 

 

شیر مادیان تخمیرشده که در آسیای مرکزی خورده می‌شود.

 

 

سوپ سنتی مکزیک که با سیرابی گاو و فلفل قرمز تهیه می‌شود.

 

 

غذای سنتی ژاپن که با دانه‌های سویای تخمیرشده تهیه می‌شود.

 

 

بوی این میوه(خارگیل) آنقدر بد است که بسیاری از هتل‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در جنوب شرقی آسیا آن را ممنوع کرده اند!

 

 

یک نوع نوشیدنی با موش!

 

خبرنگاران جوان

2025

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون حیوانات جام نیوز موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید

این کنسرت پاپ، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، در دو سانس ۱۹:۴۰ و ۲۲:۴۰ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، بلیت تهیه کنند. پیش از این نیز سینماتیکت، تجربه موفقی در بلیت فروشی آنلاین کنسرت محسن یگانه داشت و توانست تمام بلیت‌های کنسرت را بدون هیچ اختلالی به دست مخاطبان برساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901280

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خانه موزه شهید مطهری
  • (ویدئو) لیونل مسی را هرگز با این تیپ خاص ندیده‌اید
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! (+عکس)
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • موزه قجری در کاخ مخصوص