Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر تاسیسات سد زاینده رود گفت : میزان ذخیره سد زاینده رود با هشت میلیون متر مکعب کاهش در مقایسه با هفته گذشته به کمتر از 128میلیون متر مکعب رسیده است .
محمود چیتیان میزان ورودی سد را پنج متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن را یازده و نیم متر مکعب بر ثانیه اعلام کردو افزود: این میزان تنها برای شرب استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون متر مکعب از حجم سد زاینده رود کاسته می شود،گفت: بنا بر آمارهای موجود تنها هشت درصد از حجم یک میلیارد و 400میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود آب دارد.
میزان ذخیره سد زاینده در مدت مشابه سال گذشته بیش از 165 میلیون متر مکعب بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان سد زاینده رود ذخیره خروجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان قوچان گفت: بارش ۴۰ میلی متری باران در ۲۴و ۲۵ فروردین ماه سالجاری سازه‌های آبخیزداری سطح شهرستان ضمن کنترل سیل ورسوب، آبگیری شد.

زمانی مقدم افزود: اجرای طرح های آبخیزداری باعث نفوذ آب وتغذیه سفره‌های زیر زمینی، کاهش بلایای طبیعی وکنترل سیل و رسوبات همچنین رونق اقتصادی وگردشگری درسطح روستا‌ها ونهایتامنجربه کاهش مهاجرت به شهر‌ها می‌شود.

وی گفت: امسال در بارندگی‌های اخیر بند‌های خاکی وسنگ وملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع باعث خوشحالی آبخیزنشنیان برای پایداری وتغذیه سفره‌های آب زیر زمینی قنوات پایین دست طرح ها شد.

رییس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان قوچان ابراز امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارات ومشارکت مردم در سالجاری شاهد اجرای طرح های بیشترآبخیزداری درسطح شهرستان باشیم.

مساحت شهرستان قوچان  دارای ۳۸۴ هزار هکتاراست که ۲۵۰ هزار هکتار ان را اراضی ملی وحوزه‌های آبخیز تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد
  • ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان
  • ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها
  • نبرد فلزی‌های لیگ در کنار زاینده رود