Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تصویب لایحه تابعیت ایرانی فرزندان دارای همسر خارجی در هیأت دولت خبر داد.

معصومه ابتکار در صفحه توئیتر خود ضمن اعلام این‌که این مصوبه به صورت لایحه جهت اصلاح قانون فعلی به مجلس می‌رود، گفت:‏ «بعد از مدت‌ها در جلسه امشب دولت تصویب شد: زنان ایرانی دارای همسر خارجی می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود تقاضای تابعیت ایرانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مصوبه به صورت لایحه جهت اصلاح قانون فعلی به مجلس می‌رود.»

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه از برنامه خود برای پیشبرد و به رای‌ گذاشتن لوایح مربوط به کمک‌های خارجی درخواستی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به همراه یک لایحه چهارم با موضوع تحریم علیه ایران و روسیه و تصرف دارایی‌های روسیه در هفته آینده خبر داد.

جانسون گفت که او برنامه دارد تا به جای بسته امنیت ملی ۹۵.۳ میلیارد دلاری که توسط مجلس سنا در ماه فوریه تصویب شد این کمک‌ها را در مجلس نمایندگان در قالب چهار لایحه مجزا به رای گذاشته و تصویب کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایندرجیت پارمار»، استاد سیاست بین‌الملل دانشگاه لندن ارزیابی کرد: «برگزاری این رای‌گیری‌ها به صورت جداگانه نشان می‌دهد اختلافات در داخل اعضای حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان چقدر عمیق هستند. فراکسیون راست افراطی آزادی همچون دونالد ترامپ و گروه لابی‌گر سیاسی بنیاد هریتیج موسوم به هریتیج اکشن مخالف کمک‌های بیشتر به اوکراین بوده و جانسون را همچون کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، به سرنگونی تهدید کرده‌اند.»

این کارشناس اضافه کرد: اختلافات سیاسی فزاینده در حوزه سیاست خارجی امری تنها محدود به جمهوریخواهان نیست و دموکرات‌ها هم اختلافات مشابهی در داخل خود دارند.

پارمار خاطرنشان کرد: «در داخل اعضای حزب دموکرات در کنگره نیز اختلافات به ویژه بر سر غزه و اسرائیل وجود دارند. اختلافات عمیق همچنین بین دولت جو بایدن و پایگاه رای‌دهندگان حامی حزب دموکرات (به ویژه رای‌دهندگان جوان و مسلمان) نیز وجود دارد.»

طبق تحلیل این کارشناس با وجود آنکه مساله کمک‌های خارجی درخواستی دولت جو بایدن چند ماه است که مورد مناقشه بوده اما وضعیت اخیر اوکراین و حمله تنبیهی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث شد که تبدیل به مساله نخست شود.

پارمار بیان کرد: «فشار فزاینده‌ای بر دولت جو بایدن وجود دارد تا کمک‌های جدید هنگفتی به سه متحد آمریکا (اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان)‌ بدهد و این فشار در داخل فراکسیون جمهوریخواهان مجلس نمایندگان نیز که به نوبه خود دچار اختلافات هستند احساس می‌شود.»

بن‌بست در کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه مکمل درخواستی جو بایدن در اواخر سال ۲۰۲۳ برای این کمک‌های خارجی جدید چند ماه است که ادامه پیدا کرده است. مجلس سنای آمریکا یک نسخه ۹۵ میلیارد دلاری از این لایحه را در ماه مارس تصویب کرد اما جانسون تا کنون از به رای گذاشتن این کمک‌ها در مجلس نمایندگان امتناع کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا