Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@12:18:42 GMT

رفع دغدغه های فعالان بازار با اصلاح قانون صدور چک

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۴۰۹۵

‍‍‍‍‍‍


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به تامین نظر شورای نگهبان در خصوص اصلاحات قانون صدور چک، افزود: برای تامین این نظرات، در مواردی که چک، بی محل باشد و مبلغ چک در بانک موجود نباشد، وجوه همه حساب ها و کارت های بانکی و هر مبلغ متعلق به صادرکننده چک که تحت هر عنوان نزد بانک یا موسسه اعتباری باشد به میزان مبلغ کسری چک به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی مسدود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس اصلاح قانون صدور چک، متقاضی دسته چک، هویت سنجی و اعتبارسنجی سپس بر اساس آن دسته چک برای او صادر می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با اشاره به اینکه قانون تجارت کشورمان در 85 سال پیش و قانون صدور چک در 40 سال پیش و اصلاح قانون چک در 15 سال پیش انجام شد، گفت: این مسئله مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی و بازار ایجاد کرده بود.
وی با بیان اینکه 9 هزار و 300 زندانی چک داریم، افزود: یکی از اهداف اصلاحیات جدید قانون صدور چک، کاهش تعداد زندانی های ناشی از چک است.
نوروزی با بیان اینکه با اجرای اصلاحیات جدید قانون صدور چک، چک در حکم وجه نقد است، گفت: با اجرای این قانون، چک در وجه حامل نخواهیم داشت و پس از تشکیل سامانه، چک، حالت الکترونیکی پیدا می کند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: برای اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک 2 سال به بانک مرکزی فرصت دادیم تا سامانه های مربوط را ایجاد کند.
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی با بیان اینکه سامانه های "صیاد" و "چکاوک" زیر نظر بانک مرکزی خواهد بود گفت: صاحبان دسته چک های قدیمی 2 سال فرصت دارند تا دسته چک های جدید دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نوروزی سخنگو کمیسیون حقوقی مجلس اصلاح قانون چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت آخرین فرصت اخذ مجوز الکترونیکی کسب و کار‌ها


به گزارش خبرگزای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رحمتی گفت: همه فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی؛ براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها؛ باید مجوز‌های کاغذی خود را تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی کنند.
وی افزود: از این تاریخ به بعد هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی بدون مجوز محسوب می‌شود.
مدیر کل صمت گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir و با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نام شان در بانک اطلاعات کسب و کار‌ها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین فرصت اخذ مجوز الکترونیکی کسب و کار‌ها
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری