Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (یکشنبه) در گفتگو با برنامه «رو در روی ملت» شبکه تلویزیونی سی بی اس، ادعاهای بی اساس مقامات واشنگتن را علیه کشورمان تکرار کرد. پمپئو مدعی شد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اطمینان دارد که ایران پس از اجرایی شدن تحریم های واشنگتن علیه تهران، برنامه های هسته ای خود را از سر نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد کشورهای اروپایی اجازه نخواهند داشت هم با ایران و هم با آمریکا روابط تجاری داشته باشند. وی با اعلام اینکه پنجم نوامبر شدیدترین تحریم‌های وضع شده علیه ایران اجرایی خواهند شد، افزود صادقانه بگویم؛ پس از خروج رئیس‌جمهور ترامپ از توافق ‌هسته‌ای «محکوم به شکست» با ایران، صدها شرکت اروپایی یکی پس از دیگری از این کشور فرار کردند.

پمپئو در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: «همه دنیا می داند که تحریم ها واقعی هستند؛ که آنها مهم هستند و فرصتی را برای مردم ایران فراهم می کنند تا تغییراتی را که به شدت خواهانش هستند، در این کشور ایجاد کنند؛ و اینکه این تحریم ها مانع از دستیابی ایران به ثروت و پولی می شود که آنها برای فعالیت های تروریستی خود در سراسر جهان به آن نیاز دارند».

پمپئو در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره هدف ترامپ از انتشار پوستری با این مضمون که «تحریم ها در راهند» چه بوده است، گفت او می خواست با این کار به جهانیان بگوید ایرانی که از طریق حمایت از حزب الله لبنان اسرائیل را تهدید می کند، چندی پیش یک عملیات تروریستی را در دانمارک طراحی کرده بود و همچنان به حمایت از حوثی ها در یمن که به سمت ریاض و دُبی موشک شلیک می کنند، ادامه می دهد، باید متوقف شود.

مجری برنامه سپس پرسید: «اگر آنها (پس از اجرایی شدن تحریم های آمریکا) برنامه هسته ای خود را دوباره از سربگیرند، چه؟» پمپئو در پاسخ مدعی شد: اطمینان داریم که ایرانی ها چنین تصمیمی نخواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم آمریکا دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت