انتقاد سیدمحمود رضوی به حامیان پانتهآ بهرام
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۴۹۲۱
خبرآنلاین نوشت: سیدمحمود رضوی با انتشار توییتی از حمایت همه جانبه بازیگران از پانتهآ بهرام انتقاد کرد و زیر سوال بردن تهیهکنندگان را امری غیراخلاقی دانست.
سیدمحمود رضوی، تهیه کننده سینما، با انتقاد از حمایت بازیگران از پانتهآ بهرام در توییتی نوشت: «تهیهکنندگان سینما و تلویزیون سالهاست از نداشتن نظام جامع تهیهکنندگی که تثبیت کننده موقعیت کارفرمایی آنها در حوزه فعالیتشان باشد رنج میبرند ،سالها انرژی بزرگان صنوف تهیهکنندگی صرف اختلافات درون صنفی شد و نتیجه آن تضعیف نقش و جایگاه تهیهکننده در سینماست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آقای ایرج محمدی، تهیهکننده سریال پربیننده «دلدادگان»، از تهیهکنندگان خوشنام و خوش حساب و موفق است که کارنامه موفق و قابل اتکایی در سریالسازی داشته و دارد و توانست در این اوضاع سخت مالی سیما و برآوردهای غیرمنطقی آن، یک تیم خوب و حرفهای را دور هم جمع کند.
امروز به بهانه حمایت از همکارمان سرکار خانم پانتهآ بهرام، برخی دوستان بازیگر، خواسته یا ناخواسته یک تهیهکننده خوب سیما و سینما و سازمان صدا وسیما را زیر سوال بردهاند که به قطع امری غیراخلاقی، قبیح و زشت است.
خوبیها و هنرمندی سرکار خانم بهرام سرجای خود، کسی نمیتواند منکر هنرمندی ایشان باشد، اما عدم حضور هر یک از عوامل به هر دلیل و علتی و ناتمام گذاشتن یک فیلم یا سریال و نادیده گرفتن زحمات یک گروه بزرگ کم لطفی در حق تمام گروه است، مخصوصا وقتی با یک تهیه کننده قدیمی و خوش حساب طرف باشید.
عذر بدتر از گناه کمپین راه انداختن برای حمایت از یک عمل اشتباه است، حتما کسی منکر پرداخت حق و حقوق افراد نیست اما آیا این حقوق یکطرفه است؟ یا حقوقی برای تهیهکننده و سازمان صدا و سیما هم وجود دارد؟ وقتی به یک ماجرا نقد میکنیم هر دو طرف ماجرا را ببینیم.
وجود صنف واحد و قدرتمند تهیهکنندگی و نظام کارفرمایی یقینا میتواند از به وجود آمدن این حاشیهها جلوگیری کند، با تشکیل صنف واحد تهیهکنندگی وتصویب و ابلاغ نظامنامه تهیهکنندگی و اتحاد بین تهیهکنندگان شاهد رفتارهای اینچنینی نخواهیم بود.»
روز گذشته جمع زیادی از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار پستهایی در صفحاتشان در فضای مجازی ضمن انتقاد از رویه تهیهکنندگان، در ماجرای اختلاف ایجاد شده میان عوامل سریال «دلدادگان» و پانتهآ بهرام از این بازیگر حمایت کردند.
منبع: تابناک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کانال عصر ایران در تلگرام