Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از نیویورک تایمز، «رابرت آینهورن» مشاور ارشد کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و از اعضای ارشد اندیشکده بروکینگر در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در بازگرداندن تحریم های لغو شده ایران و شروط ۱۲ گانه کاخ سفید برای عادی سازی روابط با تهران گفت: هیچ راهی برای اینکه دولت ترامپ به اهداف ۱۲ گانه خود در برابر ایران برسد وجود ندارد به این دلیل که این اهداف غیر واقعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: آمریکا در صورتی موفق می شود که تغییراتی اساسی در این اهداف بدهد. سرنوشت سیاست تحریم ها شکست است.

در خصوص بازگشت تحریم های آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری در مورد آغاز دور دوم تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران نوشت: «روز پنجم نوامبر، ما تحریمهای سنگینی علیه رژیم حاکم در ایران به اجرا خواهیم گذاشت».

پمپئو در توجیه این تحریمها ادعا کرد که «هدف از وضع این تحریمها وادار ساختن ایران به کنار گذاردن فعالیتهای مخرب خود است».

وی در ادامه این پیام توئیتری در ادعایی مضحک و عوام فریبانه نوشت: «این تحریمها رژیم ایران را هدف قرار می گیرد و نه مردم این کشور را».

این در حالی است که اتحادیه اروپا و کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند، حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

این بیانیه را «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «ژان ایو لودریان»، «هایکو ماس» و «جرمی هانت» وزرای خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا امضا کرده‌اند.

کشورهای امضا کننده، برجام را «بنیان اصلی» منع گسترش سلاح هسته‌ای و محصول «دیپلماسی چندجانبه» خواندند که برای حفظ «امنیت اروپا، منطقه و جهان» ضروری است.

وزیران خارجه اروپایی همچنین بر «تعهد خود» برای «همکاری و بویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران» تاکید کردند.

انتهای پیام/

171 / 156 آمریکا جمهوری اسلامی ایران تحریم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا جمهوری اسلامی ایران تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمزآواسراییل، حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در واکنش به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، با موضع‌گیری خصمانه علیه ایران، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های جدید علیه تهران، سپاه پاسداران را نیز شامل شود.

لحبیب در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ درباره پیشنهاد خصمانه و فاقد مبنای قانونی تروریستی اعلام کردن سپاه، گفت: تا این لحظه درباره اینکه بر چه مبنای قانونی می‌توان سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، هیچ اجماعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: درباره این مساله بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

دیپلمات ارشد بلژیک همچنین مدعی شد: علاوه بر این، فکر می‌کنم که باید تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی(که در کرانه باختری) دست به خشونت می‌زنند نیز گسترش یابد. باید توازن را رعایت و اطمینان حاصل کنیم تا به اتخاذ استاندارد دوگانه متهم نشویم!

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توافق کردند و بسیاری از از آنها خواستار گسترش تحریم‌ها به برنامه پهپادی و موشکی تهران شدند.

کد خبر 6085489

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد