Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@13:16:37 GMT

پیدا شدن اسکلت حسن صباح در الموت !

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۵۲۸۳

پیدا شدن اسکلت حسن صباح در الموت !

رکنا: مدیر پایگاه تاریخی الموت گفت: اسکلت کشف شده در امامزاده روستای خشکچال با توجه به اندازه اسکلت و شواهد موجود متعلق به یک کودک خردسال است.

حمیده چوبک مدیر پایگاه تاریخی الموت گفت: با توجه به شرایط نامناسبی که این اسکلت در آن قرار داشته دچار پوسیدگی و تخریب شده و شناسایی کامل آن امکان پذیر نیست.

وی افزود: برای حفاظت از اسکلت و جلوگیری از تخریب بیشتر، بقایای جسد جمع آوری و پس از مستندنگاری به پایگاه الموت منتقل شد تا مطالعات تکمیلی توسط متخصصان استخوان شناسی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه تاریخی الموت اضافه کرد: همچنین در کاوش‌های انجام شده در این محل، قطعات شکسته کاشی و سفالینه‌های دوره سلجوقی و صفوی به دست آمد.

به گفته چوبک کاوش‌ها در امامزاده خشکچال برای دستیابی به نتایج علمی و تاریخی جدید در آن و شناسائی محدوده عرصه همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هرچند به نظر می‌رسد در یورش‌های مکرر مغول آثار آرامگاه حسن صباح و جانشینان وی از بین رفته باشد، اما با توجه به مطالعات داده‌های تاریخی آرامگاه حسن صباح در جایی دیگر مفروض است که کاوش‌های آینده منطقه الموت آن را مشخص خواهد کرد.

طی چند روز اخیر عکس‌ها و خبر‌هایی در شبکه‌های مجازی درباره «امامزاده سپهسالار» در روستای خشکچال و انتساب این زیارتگاه به آرامگاه حسن صباح منتشر شده بود.

بنای منسوب به «امامزاده حسن سپهسالار» در ۷۰۰ متری ضلع شمال شرقی روستای خشکچال و در فاصله هفت کیلومتری قلعه الموت (حسن صباح) واقع شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرد زیتون فروش قربانی روابطه پنهانی زنش با مرد غریبه ای شد غرق شدن مدیر یک شرکت معروف در منجلاب رسوایی های اخلاقی دانشجوی فراری به هند گریخته است+ عکس دستگیری افسر پلیس به خاطر سلفی های بی حیا با زنان +عکس آرزویی که محقق می شود / اعزام فضا نورد ایرانی به فضا امکان+ تصاویر و جزئیات فوری / برخورد دو هواپیما بر فراز آسمان / یک هواپیما سقوط کرد+ عکس آه حیوان های شکار شده دامن مرد شکارچی را گرفت / تیر خوردن این مرد توسط سگ خود شلیک پلیس تهران گروکانگیر ساطور به دست را از پا در آورد+عکس این مرد روباه صفت را می شناسید؟ / او به بد حجاب ها در تهران گیر می داد + عکس دعوای 2 داعشی بخاطر بریدن گوش اسیران و گذاشتن آن در دهانشان! + جزییات اعتراف تازه داماد به قتل فرشید به خاطر فایل صوتی منشوری عروس + عکس این مرد پابرهنه کشور امارات را در صحرا تاسیس کرد! + عکس فیلم لحظه دیدار رهبر انقلاب با جاسوسان آمریکایی مقام‎های سعودی به دنبال تلفن همراه خاشقجی ماجرای کشف جسد مردی در داخل تانکر گازوئیل مشخص شد / پلیس تایباد گزارش داد گفتگو با بی رحم ترین قاتل سال 97 + فیلم و عکس تجاوز به دختر 7 ساله توسط جوان همسایه / مصاحبه مادر دختر بچه + فیلم ازدواج جنجالی نماینده اصلاح طلب مجلس ایران در ترکیه +عکس منشوری مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه کشف اسکلت شواهد کودک خردسال روستای عکس ایران روزنامه دختر زن فیلم قتل جوان شهرستان همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد

آتش‌نشانی ارومیه اعلام کرد: «جسد یکی‌ از دو غرق‌شده در رودخانه نازلوی ارومیه پیدا شد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین سرباز رشید اظهار کرد: این عملیات از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده و امدادگران در پی یافتن مفقودان هستند که جنازه یکی از ۲ نفر غرق شده در رودخانه نازلو پیدا شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن یکی دیگر از غرق شدگان محل حادثه حضور خواهند داشت.

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه ادامه داد: همچنان هویت این ۲ نفر غرق شده مشخص نشده است، اما به گفته برخی رسانه‌های محلی، یکی از جانباختگان از اهالی روستای ماستک آباد صومای است.

هلال احمر آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: هر چند که حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است، اما عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلو چای ارومیه کماکان ادامه دارد و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

دیگر خبرها

  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • فیلم| غرق شدن دو جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • جسد یکی‌از غرق شدگان رودخانه نازلو ارومیه پیدا شد