Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست شورای مشورتی منطقه پنج کشوری یک‌شنبه(۱۳ آبان ماه) با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل به میزبانی دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، این نشست یک‌روزه با چهار دستور جلسه انتخاب و معرفی دبیر منطقه، تعیین و معرفی یک کار ویژه برای مناطق براساس سند تحول ستاد عالی در یکی از رشته های فرهنگی و هنری، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت ارزشمند کانون های الگو و ارائه پیشنهاد برای حضور هدفمند کانون ها در فضای مجازی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست بر ضرورت انتقال مطالب جلسات شورای منطقه ای به ستاد عالی تاکید شد و حاضران بر تقویت اداره کل هماهنگی امور استان های ستاد عالی کانون های مساجد اتفاق نظر داشتند؛ همچنین براساس برنامه تحول راهبردی عنوان فعالیت هنری و ادبی مصوب و مقرر گردید جزئیات آن با تعامل بین کارگروه منطقه و ستاد عالی نهایی گردد.

 

آموزش مبنی بر سواد رسانه ای با تلفیق هنر بالاخص هنرهای دینی و ایجاد کانال ملی در تمام شبکه های اجتماعی برای بارگذاری و انتشارات تولیدات و برنامه ها در راستای حضور هدفمند کانون ها در فضای مجازی مورد تائید قرار گرفت.

 

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی و دبیر منطقه پنج کشوری در این جلسه گفت: دغدغه هایی در زمینه تحولات در اساسنامه ایجاد شده است که رفع این دغدغه ها جز در سایه مشورت با دبیران منطقه و به اشتراک گذاری مسائل موجود در دبیرخانه ها محقق نمی شود.

 

محمد هادی نیا افزود: تقویت شوراهای مشورتی مناطق به تقویت بدنه دبیرخانه ها در استان ها و ستاد عالی کانون های مساجد در برنامه ریزی، نظارت و اجرا منجر می شود.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه بخش اعظمی از پرتال ستاد از سوی کارکنان دبیرخانه عملیاتی شد، گفت: این جلسات باید بتواند مسائل صف و ستاد را به هم نزدیکتر کند چرا که تقویت دبیران مناطق به کاهش فاصله صف و ستاد و به اشتراک گذاری تمام خواسته ها منجر می شود.

 

هادی نیا خاطرنشان کرد: نتایج این جلسات به اطلاع ستاد عالی می رسد تا همه این موارد به تقویت دبیرخانه های استانی منجر شود.

 

وی ادامه داد: هراندازه مسوولان دبیرخانه های استانی، جدی تر و همراه تر باشند؛ و این ارتباط تقویت شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تشکیل اداره کل هماهنگی امور استانی ستاد عالی کانون های مساجد را به فال نیک می گیریم و بایستی تقویت شود، چرا که هر اندازه ارتباط دهی و پیگیری مباحث در استان ها از وظایف این واحد است که اگر تقویت نشود سیستم آسیب می بیند.

 

هادی نیا با اشاره به اینکه ستاد تلاش می کند در سنوات آینده براساس سند تحول راهبردی یک کار ویژه مخصوص هر منطقه ایجاد کند، گفت: در این سند موضوعاتی تعیین شده است که هریک از استان های این منطقه موضوعی را تعیین خواهند کرد.

 

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل هم در سخنانی بر ضرورت شناسایی هنرمندان مساجد اشاره کرد و گفت: پس ازشناسایی نخبه های هنرمند بایستی یک بانک اطلاعاتی از این نخبگان داشته باشیم.

 

نادر سقا با انتقاد از اینکه ما از استعدادهای هنری جوانان مسجدی غفلت کرده ایم، افزود: بایستی این هنرمندان در رشته های مختلف شناسایی شوند در مرحله بعدی این هنرمندان به جشنواره های هنری هدایت شوند.

 

کارشناس ستاد عالی کانون های مساجد کشور هم در سخنانی با بیان اینکه از سال 94 مناطق پنجگانه بود، گفت: با نامه نگاری وزارت فرهنگ و ارشاد به هشت منطقه تبدیل شد.

 

جعفر صادق بیگی به وظایف اداره کل هماهنگی امور استانی در ستاد عالی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: ارتباط دهی و پیگیری مباحث در استان ها از وظایف این واحد است

 

این مقام مسوول هم با اشاره به اینکه هنر در این منطقه فلج است، گفت: هر استانی می تواند در راستای کارگروه ویژه پس از هم فکری یک عنوانی را تعیین و بادیگر استان ها منطقه به اشتراک بگذارد.

 

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان غربی هم در سخنانی با بیان اینکه استان های ترک نشین برنامه تعزیه و نمایشی بهای بیشتری می دهند، گفت: سه گروه تعزیه از ارومیه به مرحله کشوری معرفی شدند که فضای کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

 

حجت الاسلام اباذر بیگی ادامه داد: تئاتر بچه های مسجد و هنرهای معاصر یکی از موضوعات خوب برای کارگروه ویژه است که می توان در منطقه جشنواره و کنگره آن را اجرا کرد از اینرو بهتر است این منطقه در بخش هنرهای نمایشی در حوزه آیینی وارد شود.

 

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان هم به فراخوان تئاتر بچه های مسجد در زنجان اشاره کرد و گفت: این اقدام در مرحله ثبت نام است که با همکاری حوزه هنری این دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.

 

پس از پایان جلسه رای گیری برای تعیین دبیر منطقه انجام شد و بنا به آرای اعلام شده از سوی مسوولان دبیرخانه های استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، هادی نیا ، مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی به طور مجدد به عنوان دبیر منطقه پنج کشوری تعیین شد./

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی راهپیمایی 13 آبان اربعین پیاده روی اربعین 13 آبان وزیر آموزش و پرورش ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی شبستان یزد خراسان جنوبي راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان دبیرخانه کانون های مساجد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه موسویان صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با محوریت سیاست‌های ابلاغی در حوزه جوانی جمعیت که در ارومیه برگزار شد، گفت: مساجد در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از مادران شاغل در محلات ۷۰ مهدقرآنی در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: اجرای طرح مادر کتابخوان و فرزند آگاه، برپایی موکب فرزند و مادری با محوریت تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) در فضاهای فرهنگی، برگزاری نشست تخصصی طلیعه کوثر با حضور مسئولین سمن‌های فعال سبک زندگی فاطمی، برپایی نمایشگاه من و کودکم از جمله اقداماتی است که در زمینه افزایش جمعیت در حال انجام است.

برگزاری پویش مهر فاطمی در آذربایجان غربی

وی برپایی کافه گفتگو و اعزام راوی به مدارس دخترانه برای بهبود دیدگان نسل جوان نسبت به موضوع‌های خانواده، برپایی جشن روز مادر در مهدهای قرآنی مساجد، برگزاری پویش مهر فاطمی، اهتمام برای آزادسازی مادران جرایم مالی غیرعمد به ویژه مادران باردار و دارای فرزند کودک، تجلیل از مادران شاغل به ویژه افراد فعال در حوزه جمعیت، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و توانمندی بانوان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های سازمان جامعه زنان سپاه استان است.

وی توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی بین مادران، تجلیل از پزشکان، پرستاران و بهیاران فعال در حوزه جمعیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان، اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت، راه‌اندازی گروه‌های واسطه‌گری ازدواج، راه‌اندازی غرفه کودکان با بهره‌گیری از مشاوران جوان و اسلامی در حاشیه کارگاه‌ها، برپایی پویش بوسه بر دستان مادر، توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی در محلات، برگزاری اردوهای تفریحی، تجلیل از پایور خواهر دارای ۵ فرزند از دیگر برنامه‌های جوانی جمعیت جامعه زنان سپاه به شمار می‌رود.

برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های جوانی جمعیت به صورت متناوب در طول سال، ارتباط مستمر با سمن‌های فعال در حوزه خانواده و فرزند، تهیه پوسترهای سرمایه‌های زندگی و توزیع در مکان‌های عمومی، تعامل با شهرداری ارومیه و الصاق پوسترها در ناوگان عمومی، برگزاری نشست‌های تخصصی جوانی جمعیت به صورت حضوری و مجازی برای نخبگان و تجلیل از مادر بسیجی دارای خانواده خوش جمعیت در حاشیه نشست‌ها، انتشار ویژه‌نامه جمعیت و تعامل با گروه‌های درون سازمانی و برپایی جشن ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی را از جمله فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد.

موسویان تهیه جهیزیه و مسکن برای زوج‌های کم‌برخوردار، توزیع کتاب با موضوع جمعیت و خانواده و فرزندآوری، راه‌اندازی پویش دیوارنویسی، برگزاری نشست‌های مجازی با هدف آموزش، پویاسازی شبکه‌های کنشگری در حوزه جمعیت و خانواده، دیدار با مادران خوش جمعیت، حمایت چهره به چهره از مادران کم‌برخوردار و پخش مستند «خونریزی» در پایگاه‌ها با هدف آشنا شدن مادران از عوارض مخرب سقط جنین را از دیگر برنامه‌های جامعه زنان سپاه در حوزه جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6098024

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد