Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  در این نمایشگاه که با حضور 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین گشایش یافت بیش از سه هزار و 600 موسسه از چین و کشورهای خارجی، محصولات و تولیدات خود را در معرض نمایش گذاشته اند.
جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه که پیش بینی می شود بیش از 400 هزار خریدار از آن دیدن کنند 6 غرفه دایر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین المللی واردات چین اولین نمایشگاه جهان با موضوع اصلی 'واردات' در سطح کشور است و برگزاری این نمایشگاه گامی بزرگ در تاریخ توسعه تجارت بین المللی به شمار می رود.
وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات تصمیم بزرگ دولت چین در پیشبرد دور جدید درهای باز با کیفیت بالا بوده و نیز اقدامی مهم برای گشودن بازار چین به سراسر جهان به حساب می آید.
او تاکید کرد: این نمایشگاه مواضع پایدار چین برای حمایت از ساز و کار تجارت چندجانبه و پیشبرد تجارت آزاد را نمایان ساخته و یکی از اقدامات عملی پکن برای ساخت اقتصاد جهان با درهای باز و حمایت از جهانی شدن اقتصاد است.
'شی' از کشورهای مختلف خواست با شجاعت بیشتر به همکاری و درهای باز و تحقق توسعه مشترک بپردازند.
او افزود: امروز اقتصاد جهان دستخوش تغییرات عمیق است، حمایت گرایی و یک جانبه گرایی آشکار شده، جهانی شدن اقتصاد با پیچ و خم های بسیار رو به رو است.
به گفته وی چندجانبه گرایی و سیستم تجارت آزاد مورد هجوم قرار گرفته، عوامل بی ثبات و نامشخص کماکان زیاد است، مردم باید براساس قانون با وضعیت کلی آشنا شده و در همکاری اطمینان کامل داشته و در بازکردن درها عزم راسخ تر داشته باشند و مشترکا با چالش ها و مخاطرات مقابله کنند.
وی تاکید کرد: جهانی شدن اقتصاد گرایش تاریخی بازگشت ناپذیر است، درهای باز و همکاری، نیروی محرکه مهم تقویت قدرت اقتصادی و تجاری جهانی بوده و خواست واقعی برای احیای اقتصاد جهان و یاری به پیشبرد جامعه بشری است.
وی تصریح کرد: در 40 سال گذشته پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز، چین بر سیاست درهای باز و ساخت و ساز کشور پایبند بوده و چرخش تاریخی بزرگ از بسته و نیمه بسته به باز شدن همه جانبه را تحقق بخشیده است.
'شی' ادامه داد: چین ضمن گسترش مداوم درهای باز، هم به توسعه داخلی پرداخته هم برای جهان منافع همراه آورده است برداشتن گام چین در پیشبرد درهای باز در سطح بالاتر، ایجاد اقتصاد باز جهان و جامعه بشری با سرنوشت مشترک همچنان ادامه خواهد یافت.
رییس جمهوری چین تاکید کرد: چین قاطعانه راهبرد باز با منافع مشترک و برد - برد را رعایت و همواره ترویج کننده مهم باز شدن مشترک سراسر جهان، منبع نیروی محرکه با ثبات رشد اقتصاد جهان، بازار بزرگ سرشار از نیروی حیاتی برای دنبال کردن فرصت های تجاری کشورها و وفادار و فعال در مدیریت و اصلاحات سراسر جهان خواهد بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه واردات چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)

ایسنا/اردبیل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که استان اردبیل هم در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

غرفه استان اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن شماره ۴۱ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل هم در سالن شماره ۳۵ مرکز نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران