Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خواص خرمالو برای کبد چیست؟

یکی از بارزترین خواص خرمالو پاکسازی بدن به ویژه کبد است؛ امروزه بیشتر افراد به دلیل زمان بندی نامناسب در خواب شب، خوردن انواع چربی و فست فودها، ورزش نکردن، ادرار نکردن هنگام بیدار شدن از خواب، زیاده روی در غذا خوردن، صبحانه خوردن با عجله به کبد چرب مبتلا هستند؛ خرمالو یکی از بهترین مواد برای درمان کبد چرب است،  خرمالو جزو دسته از میوه‌هایی است که منبع بالایی از فیبر دارد، این میوه به دلیل خاصیت ملین بودن، برای افرادی که مشکل یبوست و کبدی دارند، مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انار پخته یک آنتی اکسیدان قوی

آب انار سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و دارای خواص ضد باکتری قوی است؛ این میوه برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است، علاوه بر مصرف انار به صورت خام می‌توانید با پختن آن یک آنتی بیوتیک قوی ایجاد کنید و از آن برای درمان سرماخوردگی و گلو درد در فصل پاییز و زمستان استفاده کنید، یک عدد انار تازه را خوب شسته و پس از خشک کردن، آن را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار دهید تا آهسته در درون خود بجوشد و پخته شود بعد آن را میل کنید.

خواص کندر چیست؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواص کندر تقویت حافظه و درمان فراموشی است؛ مصرف کندر ضعف حافظه را از بین می‌برد، یکی دیگر از خواص کندر درمان اسهال است، به این منظور مقداری کندر را با آب سرد بخورید، همچنین استفاده از کندر باعث قطع استفراغ می‌شود؛ یکی دیگر از خواص بی‌نظیر این صمغ گیاهی کاهش و درمان خونریزی‌های شدید است که در دوران قائدگی بارها برای زنان و دختران جوان اتفاق می‌افتد.

عصاره گیاه خار مریم

این گیاه یکی از بهترین مواد برای درمان نارسایی کبد، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن کبدی) و غیره است؛ جالب است بدانید تمام این بیماری‌ها زمانی رخ می‌دهد که کبد اشباع و پر از سم شده باشد، از گیاه خار مریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته شده در کبد استفاده کرد، بدین منظور 2.5 گرم عصاره گیاه خار مریم را با یک چهارم آب مخلوط کنید و هر روز قبل از غذا از این عصاره میل کنید.

آیا روغن ماهی یک ضد انعقاد است؟

روغن ماهی یک رقیق کننده طبیعی و ضد انعقاد خون محسوب می‌شود و مانند داروهای ضد انعقادی، این مکمل از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری می‌کند، همانطور که می‌دانید داروهای ضد انعقاد معمولا برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی تجویز می‌شوند؛ با این حال باید توجه داشته باشید که مقدار زیاد مکمل روغن ماهی ممکن است منجر به عوارض جانبی منفی شود، بنابراین توصیه می‌شود که قبل از مصرف مکمل‌های روغن ماهی، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا مصرف مکمل برای شما مناسب است یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: درمان زنان سرماخوردگی سیستم ایمنی بدن صبحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!

پزشکان پس از آسیب کلیوی مردی به دلیل مصرف دوزهای بیش از حد ویتامین D به بیماران هشدار می‌دهند که درمورد میزان مصرف مکمل‌های ویتامین D مراقب باشند. در طی بیش از دو سال این مرد روزانه بین 8000 تا 12000 IU ویتامین D مصرف کرد. این مرد 54 ساله افزایش کراتین خون را نشان داد که از علائم آسیب کلیه و اختلال در عملکرد آن است.

ویتامین D و نارسایی کلیه

به دلیل مقدار زیاد ویتامین D که این مرد مصرف کرد، مقدار زیادی کلسیم در خونش وجود داشت که منجر به آسیب کلیه شد. سمیت ویتامین D قبلا در متون پزشکی گزارش شده بود اما تا قبل از این، بسیار نادر بوده است. نارسایی کلیه قابل برگشت نیست. در این مورد، این بیمار با 30 تا 35 درصد عملکرد کلیه باقی ماند.

به گزارش مثبت سبز، بیماران مبتلا به نارسایی پیشرونده کلیه و معمولا با عملکرد کم‌تر از ۱۰ تا ۱۵ درصد به طور معمول برای پاکسازی سموم از بدن به دیالیز نیاز دارند. این بیمار در معرض احتمال بسیار بالایی برای نیاز به دیالیز در مقطعی از زندگی خود است. نارسایی کلیه او ناشی از سطح بالای کلسیم در خون بود که باعث رسوب کلسیم در قسمت‌های مختلف کلیه و آسیب آن می‌شد.

میزان ویتامین D مورد نیاز

حالا شاید برای شما سوال شده باشد که چه مقدار ویتامین D نیاز داریم؟ ویتامین دی نقش مهمی در کمک به بدن برای ساخت استخوان‌های قوی دارد. این ویتامین بدن را قادر می‌سازد تا سطوح کافی از کلسیم و فسفات را جذب کند و از این طریق استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد.

افراد عادی بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می‌کنند. برای مصرف طبیعی ویتامین D می‌توانید غذاهای غنی از آن را مصرف نمایید. از این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

روغن کبد ماهی کاد ماهی‌های چرب مانند سالمون جگر گاو پنیر زرده تخم مرغ بعضی از انواع قارچ

غذاهای غنی شده با ویتامین دی مانند شیر، آب پرتقال، ماست و غلات نیز می‌توانند به تامین ویتامین D کمک کنند. مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین D بین 400 تا 1000 IU است.

آیا به مکمل ویتامین D نیاز داریم؟

مکمل ویتامین D یک موضوع بحث برانگیز است. مکمل ویتامین دی برای بسیاری از ما مفید است، به شرطی که مسئولانه آن را مصرف کنیم. عوارض جانبی مصرف ویتامین دی بسیار نادر است. بعضی از مردم معتقدند ویتامین‌ها، درمان‌ها طبیعی بی‌خطری هستند و می‌توانند در دوزهای بالا مصرف شوند. با این حال، همه نیاز به مصرف مکمل ویتامین D آن هم در دوزهای بالا ندارند.

پیام اصلی این است که مصرف دوزهای بالای ویتامین D لزوما با فایده بیشتر برابر نیست و حتی می‌تواند به آسیب قابل توجهی منجر شود که بیماران باید نسبت به آن آگاهی بیشتری داشته باشند.

پیشگیری از مسمومیت با ویتامین D

قطع یا کاهش مصرف مکمل‌های ویتامین D با دوز بالا می‌تواند از هایپرویتامینوز D جلوگیری کند. بیشترین حد قابل تحمل مصرف روزانه ویتامین D، 4000 IU در روز است. عوارض جانبی در افرادی که کمتر از 10000 IU در روز به مدت طولانی مصرف می‌کنند، دیده شده است.

همچنین پزشک شما ممکن است توصیه کند که مقدار کلسیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. نظارت دقیق تا زمانی که سطح ویتامین D به حالت طبیعی بازگردد، ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )
  • خطر مرگ با مصرف زیاد این ویتامین