Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@18:21:00 GMT

فرزندان خاشقجی: جنازه پدرمان را تحویل دهید!

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۵۸۳۶

فرزندان خاشقجی: جنازه پدرمان را تحویل دهید!

فرزندان روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، که دوم اکتبر در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید، تحویل جسد پدرشان را خواستار شده‌اند.

به گزارش مشرق، فرزندان «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول عربستانی، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» در واشنگتن، خواستار تحویل جسد پدرشان شده‌اند.

«صلاح» و «عبدالله» پدرشان را فردی «شجاع و سخادتمند» توصیف کردند و گفتند که از زمان ناپدید شدن و به قتل رسیدن پدرشان، هفته‌های پراندوهی را پشت سر گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله خاشقجی( 33 ساله) و برادرش، صلاح( 35 ساله) در این مصاحبه گفت: «واقعا امیدواریم که تمامی حوادثی که برای پدرمان افتاد دردناک نبود و یا سریع بود و مرگ پدرمان در آرامش بود.»

مقامات ترکیه همچنان در پی کشف مکان دفن جسد جمال خاشقجی هستند، که توسط «تیم مرگ» 15 نفره‌ای به قتل رسید که از ریاض به استانبول آمده بودند. دفتر دادستانی کل تأکید کرده است که خاشقجی بعد از کشته شدن، قطعه‌قطعه شده است. روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز می‌گوید که کارشناسان بر این باورند که جسد این روزنامه‌نگار در اسید ذوب شده است. در حالی‌که یک منبع نزدیک به قصر پادشاهی در عربستان سعودی آگاهی از مکان دفن جسد این قربانی را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

نگرانی از تکرار ماجرای خاشقجی

صلاح گفت: «همه چیزی که می‌خواهیم این است که او را در (قبرستان) بقیع (در مدینه منوره) و در کنار بقیه اعضای خانواده‌اش دفن کنیم. در این‌باره با مقام‌های سعودی صحبت کرده‌ام و فقط امیدوارم که این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.»

مقام‌های سعودی روایت‌های مختلف و ضد و نقیضی درباره اتفاقات عارض‌شده به خاشقجی، بعد از ورودش به کنسولگری در استانبول، مطرح می‌کنند، ولی آنچه که فرزندان خاشقجی را می‌رنجاند دروغ‌هایی است که درباره پدرشان گفته می‌شود. عبدالله و صلاح می‌گویند که بنابه دلایل سیاسی برداشت‌های نادرستی در سطح بین‌المللی در مورد پدرشان شده است. صلاح گفت: «پدرم، فردی میانه‌رو بود. افراد زیادی هستند که تلاش می‌کنند میراث او را از آن خود کنند. متاسفانه برخی از آنها این کار را از راه‌های سیاسی انجام می‌دهند که ما کاملا با آن مخالفیم. تحلیل‌های مختلفی مطرح می‌شود که ممکن است ما را از حقیقت دور کند.»

صلاح خاشقجی در واکنش به ادعاهایی مبنی بر وابسته بودن پدرش به گروه «اخوان‌المسلمین»، گفت: «آن تنها یک برچسب زدن بود. برچسب زدن کار آسانی است.

«محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی چند روز بعد از ناپدید شدن جمال خاشقجی با کاخ سفید تماس گرفته و این روزنامه‌نگار منتقد را یک اسلامگرای خطرناک توصیف کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، بن‌سلمان به «جارد کوشنر» داماد رئیس‌جمهوری آمریکا و «جان بولتون» معاون وی گفته است که خاشقجی وابسته به جماعت اخوان‌المسلمین بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین پرسپولیس ترکیه جمال خاشقجی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • گل محمد صلاح به تاتنهام (لیورپول 1-0 تاتنهام)
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • شهید ندادیم که یک خودی به ناموس ایران توهین کند
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت