Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین گفت: برای نخستین بار با بهره گیری از انرژی های نو (خورشیدی) اجرای روش آبیاری نوین در اراضی الگویی کشاورزی استان انجام شد.

مهرزاد محصص مستشاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح برای آبیاری سه هکتار مزرعه الگویی از روش نوین با کمک انرژی خورشیدی بهره گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در این طرح از پنل های انرژی خورشیدی برای پمپاژ آب به منظور هدایت به مزرعه استفاده شده است.
مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین یادآور شد: برای اجرای این طرح بیش از سه میلیارد ریال از منابع دولتی اعتبار صرف شده است.
این مسئول با اشاره به راه اندازی سایت 35 کیلوواتی انرژی خورشیدی در یکی از مراکز خدمات جهاد کشاورزی قزوین (اقبالیه)،اظهار داشت: علاوه بر استفاده از منابع تولیدی این نیروگاه کوچک برای کمک به اجرای روش های نوین آبیاری در مزرعه الگویی یاد شده، در این مکان به بهره برداران کشاورزی آموزش های لازم در حوزه کارآفرینی و استفاده از انرژی های نو ارایه می شود.
محصص مستشاری با بیان اینکه استفاده از انرژی های نو در بخش کشاورزی باید به یک رویه و فرهنگ تبدیل شود که با آن در کشور و استان قزوین فاصله زیادی داریم، اظهار داشت: دولت باید با سیاست های تشویقی خود به ترویج این موضوع کمک کند.
وی اظهار داشت: با استفاده از انرژی های نو می توان حتی در بیابان ها نیز به ایجاد مزرعه و فعالیت های کشت و صنعت پرداخت که این مهم مورد استفاده خیلی از کشورها از جمله چین است که با توجه به وسعت مناطق بیابانی کشور، ما نیز باید در این خصوص اقدام کنیم.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي انرژي هاي نو آبياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در قزوین تا اولین روز فروردین ادامه دارد

ایسنا/قزوین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: سامانه بارشی کنونی تا ظهر چهارشنبه اول فروردین همچنان در منطقه فعال است و بیشترین فعالیت این سامانه برای صبح روز چهارشنبه پیش‌بینی شده است.

ندا مشاطان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین تصاویر ماهواره‌ای استان قزوین، اظهار کرد: سامانه بارشی کنونی تا ظهر فردا چهارشنبه اول فروردین همچنان در منطقه فعال است که منجر به بارندگی، رعد و برق، وزش بادهای لحظه‌ای شدید غربی و جنوبی و با احتمال ریزش تگرگ همراه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این سامانه برای صبح روز چهارشنبه پیش‌بینی شده است، بیان کرد: بیشترین میزان بارش استان قزوین طی شبانه روز گذشته مربوط به شهرستان آوج با ۲۵ میلی‌متر بوده و این میزان بارش در مرکز استان نیز ۶ میلی‌متر به ثبت رسید.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: وضعیت جوی استان در روزهای پنجشنبه و جمعه، پایدار است و از ظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه هفته آینده نیز با گذر امواج تراز میانی جو از سطح منطقه، افزایش ابر، در پاره‌ای مناطق بارش‌های رگباری و احتمال رعد و برق را در استان شاهد خواهیم بود.

مشاطان در پایان خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با پنج و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای شعر قزوین نیز طی این مدت ۹ تا ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در قزوین تا اولین روز فروردین ادامه دارد
  • اولین اظهار نظر قلعه‌نویی درباره لیست جدید تیم ملی
  • ۳ هزار و ۳۵۰ تخت اقامتی در قزوین آماده خدمت به مسافران نوروزی است
  • نسبت منابع به مصارف ملاک بانک‌ها در خراسان شمالی نباشد
  • سال آینده خدمت رسانی به مردم تسریع خواهد شد
  • اختصاص ۵ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • اختصاص 5 میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • ۱۰ کشور پیشرو در انرژی‌های تجدیدپذیر
  • تجهیز منابع طبیعی ۱۹ استان به شبکه رادیویی دیجیتال
  • دقیقی: کمبود اقتصادی شمس‌آذر با حضور هواداران جبران‌ می‌شود