Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@16:41:43 GMT

برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «نی ناله»

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۶۰۱۸

برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «نی ناله»

علی اصغر نظری حائل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط «نی ناله» اظهار کرد: این نمایشگاه هنری به همت انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان از ۴ آبان ماه به مدت ۱۰ روز در قالب موضوعات قیام عاشورا، امام حسین (ع) و حماسه اربعین در نگارخانه شهید آوینی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط بیش از ۱۰ نفر از هنرمندان استان قم در قالب خط‌های مختلف نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث و... در معرض بازدید قرار گرفت.
مسؤول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان قم با اشاره به ظرفیت بالای خوشنویسی استان قم گفت: بسیاری از خوشنویسان قمی در کشور دارای جایگاه بالایی هستند و در بسیاری از جشنواره‌های ملی خوشنویسی خوش درخشیده‌اند که نشانه توانمندی هنرمندان قمی است.
وی در خصوص برنامه‌های بسیج هنرمندان قم در هفته خوشنویسی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه معیار‌های داوری در جشنواره‌های خوشنویسی، سیاه مشق و کارگاه تطبیقی نسخ، ثلث و نستعلیق با حضور اساتیدی مانند عبدالرضایی و موحد از جمله برنامه‌های انجمن خوشنویسی این سازمان در هفته خوشنویسی بود که مورد استقبال بی‌نظیر خوشنویسان قمی قرار گرفت.
نظری حائل از برگزاری اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «نی ناله» روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه ساعت ۱۵:۳۰ خبر داد و افزود: این مراسم در نگارخانه شهید آوینی واقع در خیابان جمهوری اسلامی نبش کوچه ۲۸ با حضور استاد ناصر طاووسی از اساتید مطرح خوشنویسی کشور برگزار می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!

نمایشگاهِ نقاشی‌های روزبه دبیری، این آخر هفته در گالری گویه افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه انفرادی نقاشی «مسلخ» در گالری گویه نمایشگاه نقاشی‌های روزبه دبیری، با عنوان «مسلخ» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در گالری گویه افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۳۶ اثر از هنرمند است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است : «اندام‌هایی جداافتاده از طبیعت با رویکردی آبستره از بستر بوم بیرون می‌ریزند؛ فرم و فیگور در مجلس حاضرند. پرسه‌زنی‌هایی برای عیان کردن بیش‌ازپیشِ جدال این دو عنصر؛ تا این‌گونه، فضایی آرمانی و درهم‌آمیخته شکل گیرد.»

روزبه دبیری، نقاش ایرانی، در سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمده است. او دورۀ کارشناسی نقاشی در دانشگاه سوره و کارشناسی‌ارشد در همان رشته در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است. آثار این هنرمند از دهه ۸۰ تاکنون، در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی، برپا شده است.

نمایشگاه «مسلخ» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه افتتاح خواهد شد؛ این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت بر پاست و روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ می‌توان از این نمایشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی