Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پسران روزنامه نگار فقید منتقد سیاست های رژیم سعودی تاکید کردند که تنها مسئله مهم برای آنها در شرایط کنونی این است که جسد پدرشان پیدا شود تا آن را همان گونه که آرزو داشت، در مدینه منوره دفن کنند.


به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱» و شبکه خبری «الجزیره» قطر، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا بامداد امروز (دوشنبه) با «صلاح و عبدالله»، پسران «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار سرشناس منتقد سیاست های عربستان سعودی که اوایل ماه گذشته میلادی در ساختمان کنسولگری کشورش در شهر استانبول ترکیه کشته شد، مصاحبه کرد جایی که آنها در رابطه با پرونده قتل پدرشان صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پسران خاشقجی ضمن اعلام این که آنها نیز همانند دیگران در جست و جوی مدارک و اطلاعات مربوط به پازل کشته شدن پدرشان هستند و برای پرسش های مطرح شده در این زمینه پاسخی ندارند، تاکید کردند که در حال حاضر تنها چیزی که برای آنها و خانواده خاشقجی اهمیت دارد این است که جسدش را تحویل بگیرند و همان گونه که آرزو داشته، آن را بر اساس آداب و رسوم اسلامی در قبرستان «بقیع» در مدینه منوره دفن کنند چرا که می خواهند و امیدوارند آرزوی وی را برآورده کنند.
صلاح ۳۵ ساله و عبدالله ۳۳ ساله که اواخر ماه گذشته میلادی و با فاصله چند روز وارد آمریکا شدند، در نخستین مصاحبه خود پس از ترک عربستان همچنین پدرشان را یک فرد شجاع و سخاوتمند و یک پدر فوق العاده توصیف کردند و به تمجید از برخورد وی با جامعه و اعضای خانواده نیز پرداختند جایی که به گفته آنها همین مسئله باعث شده بود نزد خانواده و همگان یک محبوب باشد.
پسران این روزنامه نگار فقید عربستانی ضمن تاکید بر این که همچنان در شوک به سر می برند، در رابطه با وی اظهار داشتند: هرگز یک فرد اپوزیسیون نبود و به نظام پادشاهی ایمان داشت جایی که به باور وی همین نظام باعث اتحاد کشور است، همچنین به تغییراتی که مقامات سعودی در سال های اخیر آغاز کرده بودند، اعتقاد داشت.
صلاح که پسر بزرگ خاشقجی به شمار می آید، وی را یک مرد میانه رو دارای ارزش های مشترک با همگان برشمرد که عاشق کشورش بوده و به توانایی ها و ظرفیت های آن اعتقاد داشته، فاش کرد که ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان هنگامی که در کاخ خود از وی و عمویش استقبال کرده تا مرگ پدرش را تسلیت بگوید، خاطر نشان ساخته که تمامی افرادی که در قتل وی دست داشتند را محاکمه و مجازات خواهد کرد.
عبدالله نیز ضمن اعلام این که وی آخرین عضو خانواده این روزنامه نگار فقید بوده که با وی دیدار کرده جایی که دو ماه پیش از حادثه قتل، در شهر استانبول با یکدیگر دیدار داشتند، تاکید کرد که از پدرش در رابطه با اتهام های وارد شده مبنی بر وابستگی خود به اخوان المسلمین پرسیده و وی نیز پاسخ داده که عضو این گروه نیست.
لازم به ذکر است که پسران خاشقجی در حالی ادعا می کنند پدرشان به تغییرات صورت گرفته در عربستان طی سال های اخیر اعتقاد داشته که وی همواره از سیاست های شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور برای انجام آن چه اصلاحات اقتصادی و اجتماعی خوانده می شود، به شدت انتقاد می کرد و به باور بسیاری از ناظران نیز همین مسئله باعث شده تیم ترور متشکل از افراد نزدیک به ولیعهد، این روزنامه نگار سرشناس را در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل برسانند و جسد وی را از بین ببرند. برچسب ها: پسران خاشقجی ، بقیع ، دفن

منبع: خرداد

کلیدواژه: بقیع دفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال + فیلم

طرفداری| چند ملی‌پوش فوتبال در پیامی برای تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت کردند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران با انتشار ویدئویی از تیم ملی فوتسال ایران حمایت و برای این تیم آرزوی قهرمانی کردند. علیرضا بیرانوند، سعید عزت اللهی و رامین رضاییان ملی‌پوشانی هستند که در این فیلم برای شاگردان وحید شمسایی آرزوی موفقیت دارند.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری در ضربات پنالتی مقابل ازبکستان موفق شد به فینال این رقابت‌ها صعود کند. ملی‌پوشان ایران باید فردا از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل تیم ملی تایلند، میزبان این رقابت‌ها قرار بگیرند. شاگردان وحید شمسایی با صعود به مرحله نیمه‌نهایی موفق شدند جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را نیز کسب کنند.

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال + فیلم
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو