Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای مشورتی منطقه پنج کشوری گفت: تقویت شوراهای مشورتی مناطق به تقویت بدنه دبیرخانه ها در استان ها و ستاد عالی کانون های مساجد در برنامه ریزی، نظارت و اجرا منجر می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،نشست شورای مشورتی منطقه پنج کشوری یک‌روزه با چهار دستور جلسه انتخاب و معرفی دبیر منطقه، تعیین و معرفی یک کار ویژه برای مناطق براساس سند تحول ستاد عالی در یکی از رشته های فرهنگی و هنری، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت ارزشمند کانون های الگو و ارائه پیشنهاد برای حضور هدفمند کانون ها در فضای مجازی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست بر ضرورت انتقال مطالب جلسات شورای منطقه ای به ستاد عالی تاکید شد و حاضران بر تقویت اداره کل هماهنگی امور استان های ستاد عالی کانون های مساجد اتفاق نظر داشتند.

 همچنین براساس برنامه تحول راهبردی عنوان فعالیت هنری و ادبی مصوب و مقرر گردید جزئیات آن با تعامل بین کارگروه منطقه و ستاد عالی نهایی گردد.

 آموزش مبنی بر سواد رسانه ای با تلفیق هنر بالاخص هنرهای دینی و ایجاد کانال ملی در تمام شبکه های اجتماعی برای بارگذاری و انتشارات تولیدات و برنامه ها در راستای حضور هدفمند کانون ها در فضای مجازی مورد تائید قرار گرفت.

 

*دغدغه های اساسنامه کانون های مساجد حل شود

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی و دبیر منطقه پنج کشوری در این جلسه گفت: دغدغه هایی در زمینه تحولات در اساسنامه ایجاد شده است که رفع این دغدغه ها جز در سایه مشورت با دبیران منطقه و به اشتراک گذاری مسائل موجود در دبیرخانه ها محقق نمی شود.

محمد هادی نیا افزود: تقویت شوراهای مشورتی مناطق به تقویت بدنه دبیرخانه ها در استان ها و ستاد عالی کانون های مساجد در برنامه ریزی، نظارت و اجرا منجر می شود.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه بخش اعظمی از پرتال ستاد از سوی کارکنان دبیرخانه عملیاتی شد، گفت: این جلسات باید بتواند مسائل صف و ستاد را به هم نزدیکتر کند چرا که تقویت دبیران مناطق به کاهش فاصله صف و ستاد و به اشتراک گذاری تمام خواسته ها منجر می شود.

هادی نیا خاطرنشان کرد: نتایج این جلسات به اطلاع ستاد عالی می رسد تا همه این موارد به تقویت دبیرخانه های استانی منجر شود.

 وی ادامه داد: هراندازه مسوولان دبیرخانه های استانی، جدی تر و همراه تر باشند؛ و این ارتباط تقویت شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تشکیل اداره کل هماهنگی امور استانی ستاد عالی کانون های مساجد را به فال نیک می گیریم و بایستی تقویت شود، چرا که هر اندازه ارتباط دهی و پیگیری مباحث در استان ها از وظایف این واحد است که اگر تقویت نشود سیستم آسیب می بیند.

 هادی نیا با اشاره به اینکه ستاد تلاش می کند در سنوات آینده براساس سند تحول راهبردی یک کار ویژه مخصوص هر منطقه ایجاد کند، گفت: در این سند موضوعاتی تعیین شده است که هریک از استان های این منطقه موضوعی را تعیین خواهند کرد.

 

*ضرورت شناسایی هنرمندان مساجد

 مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل هم در سخنانی بر ضرورت شناسایی هنرمندان مساجد اشاره کرد و گفت: پس ازشناسایی نخبه های هنرمند بایستی یک بانک اطلاعاتی از این نخبگان داشته باشیم.

نادر سقا با انتقاد از اینکه ما از استعدادهای هنری جوانان مسجدی غفلت کرده ایم، افزود: بایستی این هنرمندان در رشته های مختلف شناسایی شوند در مرحله بعدی این هنرمندان به جشنواره های هنری هدایت شوند.

کارشناس ستاد عالی کانون های مساجد کشور هم در سخنانی با بیان اینکه از سال 94 مناطق پنجگانه بود، گفت: با نامه نگاری وزارت فرهنگ و ارشاد به هشت منطقه تبدیل شد.

 جعفر صادق بیگی به وظایف اداره کل هماهنگی امور استانی در ستاد عالی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: ارتباط دهی و پیگیری مباحث در استان ها از وظایف این واحد است

 این مقام مسوول هم با اشاره به اینکه هنر در این منطقه فلج است، گفت: هر استانی می تواند در راستای کارگروه ویژه پس از هم فکری یک عنوانی را تعیین و بادیگر استان ها منطقه به اشتراک بگذارد.

 مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان غربی هم در سخنانی با بیان اینکه استان های ترک نشین برنامه تعزیه و نمایشی بهای بیشتری می دهند، گفت: سه گروه تعزیه از ارومیه به مرحله کشوری معرفی شدند که فضای کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

 حجت الاسلام اباذر بیگی ادامه داد: تئاتر بچه های مسجد و هنرهای معاصر یکی از موضوعات خوب برای کارگروه ویژه است که می توان در منطقه جشنواره و کنگره آن را اجرا کرد از اینرو بهتر است این منطقه در بخش هنرهای نمایشی در حوزه آیینی وارد شود.

 

*ارائه فراخوان تئاتر بچه های مسجد در زنجان

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان هم به فراخوان تئاتر بچه های مسجد در زنجان اشاره کرد و گفت: این اقدام در مرحله ثبت نام است که با همکاری حوزه هنری این دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.

 پس از پایان جلسه رای گیری برای تعیین دبیر منطقه انجام شد و بنا به آرای اعلام شده از سوی مسوولان دبیرخانه های استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، هادی نیا ، مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی به طور مجدد به عنوان دبیر منطقه پنج کشوری تعیین شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی