Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@23:11:43 GMT

روحانی: پیغام می‌دهند مذاکره کنیم، مذاکره برای چه؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۷۴۷۹

روحانی: پیغام می‌دهند مذاکره کنیم، مذاکره برای چه؟

  رییس جمهور در نشست با مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر افزایش نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها در رابطه با اقدامات آمریکا تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید تفهیم شوند که با زبان زور و فشار با ملت ایران حرف نزنند و برای همیشه تاریخ تنبیه شوند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست با مدیران ارشد وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: نظارت بانک مرکزی ما باید به مراتب افزایش یابد، نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدیم که یک موسسه غیرمجاز چه بلایی سر کشور و سر مردم آورد و چه هزینه سنگینی بر دوش ما گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی امروز مربوط به موسسات غیرمجاز است. این‌ها باعث شدند که از پایه پولی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پول پرداخت کنیم؛ چرا یک عده متخلف و یک عده افرادی که به مردم خیانت کردند باید باعث این کار شوند. معمولا این خائنین آدم‌هایی دور و برشان دارند.

رییس جمهور تصریح کرد: دکتر سیف یکی از کار‌های بزرگی که انجام داد بستن این موسسات غیرمجاز بود و همیشه در تاریخ نامش به نیکی یاد خواهد شد.

روحانی با بیان این‌که مدیران بانک‌ها رسالت سنگینی بردوش دارند، اظهار کرد: این مدیران بهتر از ما می‌توانند کمک کنند و بهتر از ما راهش را می‌دانند، بیایید بانک‌هایمان را اصلاح کنیم و فعلا در شرایطی قرار داریم که فرصت خوبی برای اصلاح امور بانک‌ها است.

وی ادامه داد: در همین راستا اختیارات وسیعی به بانک مرکزی داده شده و در چند هفته گذشته دست بانک مرکزی را باز گذاشتیم تا امور بانک‌ها اصلاح شود، بعضی از بانک‌ها روزانه برای ما گرفتاری درست می‌کنند نه ماهانه و هر روز و هر ساعتی برای ما مشکل درست می‌کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: بحث بانک‌ها بسیار مهم است. تولید ما بدون بانک راه نمی‌افتد باید امور بانک‌ها اصلاح شود و روابط ما با دنیا چه بانک به صورت تابلودار و چه به صورت غیرتابلودار؛ در شرایط تحریم که ما در آن قرار داریم بانک‌ها باید فعالیت کنند ان‌شاءالله به کمک مردم و اتحاد و وحدتی که در جامعه است این اتفاق می‌افتد.

روحانی ادامه داد: باید به آمریکایی‌ها تفهیم کنیم که با زبان زور، فشار، تهدید و تحریم با ملت بزرگ ایران حرف نزنند. باید برای همیشه تاریخ تنبیه شوند، باقلدرمآبی در برابر یک ملت بزرگ با سابقه کهن فرهنگی ایستاده‌اند و هر روز بهانه‌ای را درست می‌کنند که این برای ملت ما غیرقابل قبول است.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند فشار بر مردم است فشار به هیچ جایی نیست و امروز تنها ما نیستیم که از سیاست آمریکا عصبانی هستیم حتی دولت‌ها و شرکت‌های دیگر و اروپایی هم عصبانی هستند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم در تاریخ آمریکا کسانی به کاخ سفید آمده باشند که تا این حد ضد قوانین و معاهدات بین‌المللی باشند. البته شاید من به یاد ندارم، اما همه آن‌ها تخلفات قانونی داشتند و این‌های دیگر سرآمد تخلفات هستند. ندیدم در کاخ سفید کسانی روی کار آیند که مثل این دوره نژادپرست بوده و توجهی به معاهدات بین‌المللی نداشته باشند. این ما نیستیم که می‌خواهیم این دوره حکومت آمریکا کوتاه‌تر شود بلکه متحدین اروپایی خودشان هم این مساله یکی از آرزوهایشان است.

روحانی همچنین بیان کرد: بعد مرتب برای ما پیغام می‌دهند که که بیایید مذاکره کنیم، مذاکره برای چه؟ شما به مذاکره‌ای که انجام دادیم و به نتیجه رسید احترام بگذارید تا زمینه برای مذاکره بعدی فراهم شود.

ادامه دارد...

منبع: فرارو

کلیدواژه: روحانی آمریکا مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی پس از انتشار تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی، اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

وی افزود: ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر کنند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

عصر امروز (پنجشنبه) تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی منتشر شد و برخی کانال‌ها در ادعایی از برنامه بانک مرکزی برای ورود ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار خبر دادند که از سوی این بانک تکذیب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • ایران این پیغام را برای اسرائیل ارسال کرد
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد