Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گلرنگ یکی از گیاهان صنعتی است که از دانه آن روغن خوراکی تهیه می شود، ضمن اینکه گل های این گیاه در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد وعلوفه این گیاه نیز دارای خاصیت غذایی بالا بوده و برای دام استفاده می شود.
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار گلرنگ در شهرستان ری کشت می شود، تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت این محصول با ماشین آلات مرسوم گندم انجام می شود و نیاز به لوازم و تجهیزات خاصی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی اظهار داشت: یکی از مهمترین مزیت های این گیاه حاصلخیز شدن خاک زراعی پس از برداشت آن است، خرید تضمینی محصول توسط دولت، چند منظوره بودن گیاه گلرنگ، هزینه تولید پایین، نیاز آبی بسیار کم و مقاومت نسبت به تنش های محیطی به خصوص گرما و خشکی از مهمترین مزیت های کشت این محصول است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری عنوان کرد: کشاورزان جهت کسب اطلاعات بیشتر برای کاشت این محصول می توانند به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، گلرنگ (کاجیره، کاغاله، کافشه) که در بعضی از استان‌های جنوبی مانند کرمان گل خشت نیز نامیده می‌شود، بومی ایران است و در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا کشت می‌شود.
گلرنگ گیاهی است یکساله که ارتفاع آن به حدود 60 سانتیمتر می‌رسد و برگ ‌های آن پهن، دندانه دار و بدون دمبرگ است، این گیاه بومی مشرق‌ زمین بوده و پس‌ از آن به سایر مناطق دنیا منتشر شده‌است و امروزه در اغلب کشورها کاشته می‌شود؛ در کشور ایران نیز در خراسان، تفرش، تبریز و برخی مناطق دیگر می‌روید.
3218/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ایران جهاد کشاورزی زمین صنایع غذایی کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند حدنگاری برای ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزای مهر، صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۲ اقدامات بسیار خوبی در تمام حوزه‌ها اعم از املاک، ثبت شرکت‌ها، اجرای اسناد رسمی، دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق و… داشته است. در حوزه املاک نقشه کاداستر ۸۸ درصد تمام عرصه‌های کشور تاکنون تهیه شده و اسناد مالکیت و حد نگار صادر شده است بخش باقی مانده اسناد مربوط به اراضی زارعی است که در این عرصه از مجموع ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه‌های کشاورزی ۵۰ درصد منجر به صدور سند مالکیت و حدنگاری شده و باقی مانده آن نیز در سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

وی افزود: در بحث اراضی مربوط به نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی در سال جاری انجام شده به طوری که در عرصه‌های مربوط به نیروهای مسلح ۹۶ درصد منجر به کاداستر و صدور اسناد مالکیت شده است. در بحث موقوفات متصرفی و منفعتی تا کنون ۸۳ درصد منجر به تهیه نقشه کاداستر و اسناد مالکیت شده است. در بخش دفاتر اسناد رسمی بازطراحی و ارتقا سامانه ثبت الکترونیک اسناد برای تنظیم اسناد نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی بود و مهم‌ترین موضوع مدنظر سازمان ثبت اسناد است که قرارداد آن منعقد شد و اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

کشاورز بیان کرد: باز طراحی و ارتقا سامانه ثبت شرکت‌ها در دست اقدام بود که برخی از مراحل آن به بهره برداری رسیده و در خرداد ماه سال آینده بهره برداری نهایی از سامانه ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود. مواردی که در ثبت شرکت‌ها به بهره برداری رسید شامل سامانه ثبت شرکت‌ها در بحث باز طراحی، پرداخت الکترونیکی و امضای الکترونیکی است که مراجعات بسیار زیادی بابت این دو موضوع به اداره ثبت شرکت‌ها وجود داشت با راه اندازی این دو بخش ۸۰ درصد مراجعات کاهش یافته است.

سخنگوی سازمان ثبت بیان کرد: بخش دیگر بحث پلمب دفاتر ثبت شرکت‌ها بود که از حالت فیزیکی خارج و پلمب دفاتر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. باز طراحی سامانه اجرا نیز با رویکرد خود کاربری در دستور کار قرار گرفت و در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده تا افراد به صورت غیر حضوری اجراییات خود را صادر کنند.

وی ادامه داد: برای تکمیل بازطراحی‌ها سکوی کاتب مطرح شد و در دهه فجر با حضور رئیس قوه قضائیه در سازمان ثبت اسناد مورد بهره برداری قرار گرفت و ۲۰ فرایند ثبتی از طریق این سکو ارائه می‌شود و مابقی فرآیندها نیز با تکمیل و اتمام باز طراحی سامانه‌ها به این سکو ملحق می‌شوند تا تمام خدمات ثبت به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه شوند.

کشاورز درباره آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون سردفتری گفت: آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در ۲۵ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد و ۹۵۳۴ شرکت کرده بودند و با توجه به اینکه تمام پذیرفته شدگان باید به سامانه مراجعه و مدارکشان را بارگذاری کنند، از این تعداد ۲۷۵۹ هنوز به درگاه صدور مجوزها مراجعه نکردند. از آن عده‌ای که مراجعه کردند، برای ۸۵۰ نفر ابلاغ سردفتری صادر شده و ۵۴۵۰ نفر اختبارشان برگزار شده و۳۷۱۰ نفر از این اختبار شدگان قبول شدند و کارآموزی را طی می‌کنند. از ۹۵۳۴ نفری که اشاره شد، ۹۰۱۶ توسط مراجع صلاحیت دار، صلاحیتشان تأیید شده بود.

وی افزود: با توافق با مرکز آموزش قوه قضائیه، بحث آموزش متقاضیان سردفتری به مرکز آموزش قوه قضائیه محول شد و در تمام استان‌ها آموزش متقاضیان سردفتری توسط مرکز آموزش قوه قضائیه در استان‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 6057133

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • رتبه اول نیشابور در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • صدور سند حدنگاری برای ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
  • بازدید از مزرعه گلرنگ در شهرستان زارچ
  • سنددار شدن هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور
  • تاکنون ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی رفع تداخل شد
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان