Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو شرکت ژاپنی و فنلاندی قصد دارند با همکاری یکدیگر، نوعی اتوبوس خودران ارائه دهند که با همه شرایط اقلیمی سازگار باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت ژاپنی "موجی"(Muji) قصد دارد با شرکت فنلاندی "سنسبل4"(Sensible 4) در ساخت یک اتوبوس خودران همکاری کند.

این اتوبوس خودران موسوم به "گاچا"(Gacha)، طوری طراحی شده که بتواند با شرایط محیطی متفاوت سازگار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر فناوری وسایل نقلیه خودران، با وجود ابداع کشتی‌ها و بالگردهایی که به طور خودکار هدایت می‌شوند، در اوج خود قرار دارد اما شاید نخستین آزمایش‌ها و کاربردهای این فناوری در جهان واقعی، با ابداع اتوبوس خودران محقق شود.

اگرچه برای چندین سال شاهد آزمایش‌های گوناگون اتوبوس‌های خودران بوده‌ایم اما بسیاری از این وسایل نقلیه، با شرایط ناملایم اقلیمی سازگار نیستند. به همین دلیل، شرکت سنسبل4 قصد دارد سیستم خودکار گاچا را طوری طراحی کند که در آب و هوای ناملایم نیز عملکرد ایمن داشته باشد.

"هری سانتامالا"(Harri Santamala)، مدیر عامل سنسبل4 گفت: هدف ما ابداع اتوبوسی است که در حمل و نقل روزانه شرکت داشته باشد. خودروهای خودران معمولا تا زمانی که عملکرد سیستم آنها در همه شرایط آب و هوایی تضمین نشود، نمی‌توانند به مسیرهای اصلی حمل و نقل وارد شوند.

این شرکت پس از آزمایش سیستم‌های خودران خود در منطقه لاپلند فنلاند، به گروه طراحان شرکت موجی پیوسته تا یک اتوبوس خودران ارائه دهد. آزمایش‌ این اتوبوس، در سال 2019 در شهرهای فنلاند صورت خواهد گرفت و انتظار می‌رود در سال 2020 آماده ورود به ناوگان تجاری باشد.

این اتوبوس کوچک می‌تواند 16 مسافر را در خود جای دهد که برای 10 نفر از آنها، جای نشستن وجود دارد و شش نفر نیز باید بایستند.

در بیانیه‌ شرکت‌های سازنده آمده است: هدف ما از ابداع این اتوبوس، برطرف کردن مشکلات روزمره‌ای است که مردم و جوامع با آن روبه‌رو هستند.

رونمایی عمومی از گاچا، در مارس سال 2019 صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتوبوس فناوری خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان مدعی هستند تراکم انرژی باتری جدید ۲برابر بیشتر از باتری های لیتیومی است. باتری جدید می تواند صنعت وسایل نقلیه برقی را دگرگون کند.

علاوه بر آن باتری های آبی از این مایع به عنوان حلال برای الکترولیت استفاده می کنند و به این ترتیب ایمنی آنها را ارتقا می دهند. باتری های لیتیوم یونی غیر آبی تراکم انرژی بالایی دارند اما ایمنی آنها به دلیل الکترولیت های ارگانیک آتش زا در معرض خطر است.

با این وجود باتری های آبی به طور کلی تراکم انرژی کمتری دارند که دلیل آن حلالیت محدودیت الکترولیت و ولتاژ پایین است. اکنون محققان چین یک باتری آبی مبتنی بر انتقال چند الکترونی هالوژن ابداع کرده اند. آنها به رهبری لی شیانگ فنگ از انستیتوDICP آکادمی علوم چین با همکاری دیگر پروفسور این انستیتو یک کاتد انتقال چند الکترونی مبتنی بر برومین و یودین ابداع کردند.

این کاتد به ظرفیت بیش از ۸۴۰Ah/L و تراکم انرژی ۱۲۰۰وات ساعت به ازای هر لیتر دست یافت.

محققان برای ارتقای تراکم انرزی باتری های آبی از محلول ترکیبی هالوژن یون های یودن و برومین به عنوان الکترولیت استفاده کردند. آنها یک واکنش انتقال چند الکترونی ابداع کردند.

طبق گزارش های موجود هنگامیکه محققان این الکترولیت را با آند وانادیم آزمایش کردندف متوجه شدند چرخه عمر باتری بیش از هزار بار شارژ است که این امر نشان دهنده ثبات بالای آن است. محققان همچنین اشاره کردند تراکم انرژی باتری فراتر از برخی الکترودهای جامد و هزینه تولید آن با باتری های لیتیومی یکسان است.

کد خبر 6097056 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند