Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان، بهمن طیبی درباره برگزاری المپیاد استعدادیابی برترین‌های کشور اظهار کرد: این المپیاد تاکنون در رشته ورزشی دو و میدانی برگزار شده است. وی ادامه داد: گلستانی‌ها در رشته دو و میدانی موفق شدند سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز را کسب کردند. مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار شد و در روزهای آینده این مسابقات در دیگر رشته‌های ورزشی نیز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبی تاکید کرد: این مسابقات برگرفته از مسابقات المپیاد ورزشی استان گلستان است که خوشبختانه طی سال‌های گذشته در استان برگزار شد و مورد توجه و استقبال وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت. وی گفت: یکی از ویژگی‌های برگزاری المپیاد ورزشی در استان گلستان شناسایی استعدادهای برتر در هر رشته ورزشی است که پس از پایان هر المپیاد، کمیته‌های استعدادیابی و مربیان رشته‌های ورزشی با برنامه‌ریزی‌های لازم سعی کردند این استعدادها را پرورش داده و برای رسیدن به سکوهای قهرمانی ملی و بین‌المللی آماده کنند. مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه همراهانه و کارشناسانه استاندار گلستان به حوزه ورزش باعث شده انگیزه مدیران و مربیان حوزه ورزش در راستای کشف هرچه بیشتر و فعالیت مضاعف برای استعدادهای برتر بیشتر شود. طیبی گفت: خوشبختانه تنوع اقوام در استان گلستان باعث شده این استان در رشته‌های مختلف ورزشی دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی باشد و حتی جام روستا قهرمان در استان گلستان توانسته تحول و تحرک در ورزش روستا را ایجاد کند. وی اضافه کرد: اینکه روستاهای یک شهرستان برای موفقیت در بازی‌های سال آینده جام روستا قهرمان، یک سال فعالیت و تمرین می‌کند و با تمرکز بر استعدادهای برتر تلاش می‌کند تنایج خوبی را برای ورزش شهرستان کسب کند، اتفاق بزرگی است. طیبی گفت: امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات بسیار خوب و بزرگ در ورزش استان گلستان باشیم.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به باشگاه‌داران استان مرکزی اعطا شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه برای نخستین بار شورای ورزش در استان مرکزی تشکیل شد گفت: ۸۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به باشگاه‌داران استان مرکزی اعطا شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مسعود پیرایش عصرامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی ورزشی استان در دولت سیزدهم با رشد فزاینده‌ای همراه شده و روز به روز در حال تمکیل شدن است. اعتباراتی که در سال 1401 به ورزش استان مرکزی اختصاص یافت،60 درصد بیشتر از شش سال قبل از آن بوده است. در دو سال اخیر بسیاری مطالبات عمرانی ورزشی چندین‌ساله استان مرکزی محقق و به بهره‌برداری رسید. 

وی افزود: 2 پروژه ورزشی پارسال در این استان افتتاح شد و تعداد طرح‌های عمرانی امسال به 17 مورد رسید. پروژه‌های عمرانی شتاب خوبی گرفته است اما شتاب گرفتن جوابگوی مطالبات مردم نیست و باید تلاش بیشتری شود، در حال حاضر پروژه‌های مهمی در دست داریم که باید اعتبار برای آنها تخصیص پیدا کند، پروژه سه هزار نفری نیاز به اعتبار قابل توجهی دارد تا سالن چند منظوره در خور استان احداث کنیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد:سرانه ورزشی از سال گذشته تاکنون 4 سانتیمتر افزایش داشته است اما پاسخگوی نیاز مردم نیست و در برخی از مکان‌ها به ویژه سکونت‌های غیر رسمی با کمبود سالن‌های ورزشی مواجه هستیم، زمین با کاربری ورزشی در این سکونت‌گاه‌ها وجود ندارد اما سعی شد مکان و مساجدی را بدین منظور شناسایی کنیم و برنامه‌ها در این مساجد برگزار شوند. 

پیرایش بیان کرد: شورای ورزش استان مرکزی برای نخستین بار در امسال تشکیل شد و برخی اعتبارات و وام‌های قرض‌الحسنه نیز برای نخستین‌بار اعطا شد. 8 میلیارد تومان امسال وام قرض الحسنه به باشگاه‌داران این استان اعطا شد.  

وی ادامه داد: در بحث تجلیل از قهرمانان برنامه‌هایی اجرا شد، در حوزه استعدادیابی 7 پله جایگاه استان را ارتقا دادیم و از پله سی‌ام به پله بیست و هفتم رسیدیم. سال 1402 از لحاظ مدال آوری سال خوبی بود و رنگین‌ترین مدال‌های تاریخ استان  را کسب کردیم، امسال برخی از رویدادها برای نخستین بار اتفاق افتاد، تیم‌های لیگ برتری استان از 6 مورد به 19 مورد افزایش پیدا کردند، رویدادهای شاخص استان مانند رویداد ملی جامعه پرداز اجرا شد که 520 گروه حلقه میانی در حوزه خانوده، جمعیت و جوان فعال بودند، متاسفانه استان مرکزی در برخی از مسائل مانند پیری و زاد و ولد رتبه بالایی دارد و رویدادهایی مانند جامعه پرداز در این زمینه کمک شایانی دارد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی در اداره کل ورزش و جوانان اولویت پیدا کرده است، برنامه‌های حوزه بانوان، تشکیل کمیته‌های فرهنگی در هیات‌های ورزشی از جمله برنامه‌های فرهنگی است، پراختن به رفاهیات و انتظارات همکاران در اداره ورزش و جوانان در دستور کار قرار داشت. اعتبارات فصل پنج رشد چشمگیری داشته است و رخوت و خمودگی حاکم بر ورزش استان به واسطه دوران کرونا از بین رفته و شادابی و نشاط مجدد در هیات‌ها موج می‌زند.  

تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی در سال 1402 به 90 هزار و 126 نفر رسید

سید مسیح قائم‌مقامی، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در ادامه این نشست اظهار داشت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان در سال 1402 به 90 هزار و 126 نفر رسید، تعداد هیات‌های ورزشی استان امسال به 53 هیات رسید و 22 مجمع انتخاباتی و چهار مجمع سالیانه برگزار شد. مردان ورزشکار استان مرکزی در امسال 257 مدال و زنان ورزشکار 153 مدال کشوری کسب کردند و تعداد مدال‌های کسب شده مردان ورزشکار این استان در سطح بین‌المللی به 46 مدال و در بخش بانوان به 28 مدال رسید. 

وی افزود: 410 نفر مدال آور کشوری و 74 مدال آور بین المللی وجود داشت، 5 نفر به بازی‌های آسیاسی و پارآسیایی اعزام شدند، در المپیادهای استعدادهای برتر با کسب 17 مدال؛ 7 پله صعود را به ارمغان آوردند. 326 مورد میزبانی داشتیم و 315 مورد به مسابقات کشوری و 80 نفر به مسابقات بین المللی اعزام شدند، 230 خانه روستایی در استان اکنون فعال است و یک خانه نشاط و تندرستی در استان افزوده شده است، 19 تیم لیگ برتری، 8 لیگ دسته اول، 9 تیم لیگ دسته دوم، یک لیگ دسته سوم و 34 لیگ دسته منطقه‌ای در استان وجود دارد. 

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: 236 نفر از ورزشکاران استان مرکزی در امسال به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد 195 نفر مرد و 41 نفر زن است و استان در این سال میزبان برگزاری 14 اردوی تیم ملی بود، همچنین برگزاری 158 کلاس آموزشی، 47 کلاس مربیگری، 18 کلاس داوری، صدور 343 مجوز و تمدید مجوز باشگاه و 816 مورد بازدید از باشگاه‌های سطح استان، از دیگر توفیقات است. 

قائم مقامی عنوان کرد: پنج هزار و 304 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 امسال به 19 باشگاه استان مرکزی پرداخت شد، 8 میلیارد تومان نیز تسهیلات بنیاد علوی پرداخت شد و 695 مرخصی ورزشی نیز صادر شد.

80 پست ورزش و جوانان استان مرکزی با تصدی و مابقی بلاتصدی است

محمد اسدی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش وجوانان استان مرکزی هم در این نشست اظهار داشت: بیشترین سرانه ورزشی این استان به ترتیب در اراک، شازند، دلیجان و به نسبت جمعیتی در  آشتیان، محلات و کمیجان است،147 پست مصوب در این اداره‌کل وجود دارد که 80 پست با تصدی و مابقی بلاتصدی است،  با توجه به تعداد اماکن ورزشی ایجاد شده در استان مرکزی، تعداد نیروهای این اداره‌کل کم است. 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش وجوانان استان مرکزی افزود: 196 مکان ورزشی روباز و سرپوشیده در استان به جامعه ورزشی و مردم خدمات ارایه می‌دهد. اعتبارات ورزشی استان در دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته و اعتبارات هزینه‌ای امسال نسبت به سال قبل، 41 درصد افزایش داشته است.

برگزاری 75 کارگاه پیش از ازدواج در استان مرکزی

علی عظیمی‌زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است و بالغ بر 28 دستگاه عضو این ستاد هستند، چهار جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان امسال در این استان برگزار شد و موضوعات متعلق به جوانان پیگیری و تصمیم‌گیری شد. 

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از ماموریت‌های ذاتی این نهاد است و  سامانه‌ای امسال راه‌اندازی شد که و همه دستگاه‌ها، ظرفیت‌های اوقات فراغت خود را بارگزاری کردند. 75 کارگاه پیش از ازدواج در سال 1402برای 2 هزار 771 نفر برگزار شد. 588 جلسه مشاوره رایگان نیز برگزار شده و در راستای تسهیل ازدواج هم تفاهم‌نامه‌ای با عنوان ازدواج آسان تحت عنوان وصال شیرین منعقد شده است. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی عنوان کرد: امسال سه اردوی راهیان پیشرفت برگزار شد و این موضوع مد نظر رهبر معظم انقلاب است که باید با جدیت دنبال شود. استان مرکزی جزو سه استان پیر کشور است و نرخ فرزندآوری کشور 1.6 درصد و در استان 1.2 درصد است.

استان مرکزی امسال میزبان 12 مسابقه قهرمان کشوری بود 

زهرا عراقیه، معاون توسعه امور ورزش بانون اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: تعداد بانوان  ورزشکار دعوت شده این استان به اردوی تیم ملی به 42 نفر رسید و 15 نفر نیز به عضویت تیم‌های ملی درآمدند، چهار بانوی مربی استان مرکزی نیز در تیم‌های ملی حضور داشتند و تعداد داوران در رویدادهای آسیایی و بین‌المللی هم به شش نفر رسید. 

وی افزود: استان مرکزی امسال میزبان 12 مسابقه قهرمان کشوری بود و 325 بانوی ورزشکار را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کرد. این استان امسال  میزبان برگزاری هشت اردوی تیم ملی بانوان بود و 404 مقام کشوری کسب کرد. 

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: تعداد برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری بانوان نیز به 27 مورد، تعداد برگزاری دوره‌های بازآموزی، هماهنگی و استاژ به 40 مورد، تعداد بیمه شدگان ورزشی بانوان استان مرکزی به 41 هزار و 641 نفر و تعداد نواب روسای ورزشی به 48 نفر رسید.

246 برنامه ویژه جام رمضان و نوروزی در استان مرکزی اجرا می‌شود

علی عشوری، رییس هیات‌ ورزش‌ روستایی و بومی محلی استان مرکزی هم در ادامه این نشست اظهار داشت: یک‌هزار و 270 روستا در این استان وجود دارد که 800 روستای آن دارای دهیاری است. 237 خانه ورزش روستایی استان مرکزی تجهیز شد. 

وی افزود: 246 برنامه ویژه جام رمضان و نوروزی در استان مرکزی اجرا می‌شود و یک‌هزار و 200 مسابقه فوتبال و فوتسال به این مناسبت برگزار می‌شود. 90 هزار ورزشکار استان مرکزی به صورت سازمان یافته در رشته‌های مختلف فعالیت دارند. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تجلیل از مدال آوران رشته های ورزشی در خوی
  • درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان بمی در مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور
  • ۸۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به باشگاه‌داران استان مرکزی اعطا شد
  • برگزاری نخستین نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی
  • اسبقیان: وزارت ورزش 7 وظیفه دارد/ تا آخر بهمن سال 1402 موفق به کسب 1454 مدال شدیم
  • اعلام شرایط شرکت در آزمون جذب معلم ورزش
  • گفت‌وگو با قهرمان وزنه‌برداری آسیا؛ مسئولان کیژان مقصودی را ‌تحویل نمی‌گیرند + فیلم
  • ۱۴۰۳ ، سال پرتلاطم ورزشی است
  • دستور استاندار قزوین برای کشف استعدادهای ورزشی
  • برگزاری بیش از ۴۳۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی و جوانان در شهرستان خلخال