Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:00:57 GMT

حجت الاسلام پارسانیا به «شوکران» می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۸۳۶۱

حجت الاسلام پارسانیا به «شوکران» می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، چهاردهمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» پس از یک هفته تعطیلی به دلیل همزمانی با ایام سوگواری اربعین حسینی(ع)، فردا (دوشنبه ۱۴ آبان) با حضور حجت‌الاسلام حمید پارسانیا رئیس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پارسانیا متولد ١٣٣٧ در مشهد، متفکر و نظریه‌پرداز فلسفه علوم اجتماعی، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران، استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و از برجسته‌ترین شاگردان آیت‌الله جوادی آملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تألیفات وی می‌توان «علم و فلسفه»، «حقیقت و دموکراسی»، «سکولاریسم، مبانی معرفتی و سیمای اجتماعی سکولاریسم و معنویت»، «جامعه‌شناسی معرفت و علم»، «پلورالیسم: زمینه‌های عقیدتی و اجتماعی»، «هفت موج اصلاحات: نسبت تئوری و عمل»، «هستی و هبوط» و «عرفان و سیاست» را نام برد.

پارسانیا همچنین تدوین و ویراستاری برخی آثار آیت‌الله جوادی آملی را بر عهده داشته که «معرفت‌شناسی در قرآن»، «تبیین براهین اثبات خدا تعالی شأنه» و «رحیق مختوم: شرح حکمت متعالیه (۲۰ جلد تا کنون)» از جمله آن‌هاست.

این مدرس حوزه و دانشگاه در تألیف کتاب‌های درسی نیز فعال بوده و جامعه‌شناسی (۱) و (۲) و (۳)، سال دهم و یازدهم و دوازدهم دبیرستان و «دین و زندگی (۳)» ویژه سال دوازدهم دبیرستان را به رشته تحریر درآورده است.

وی معتقد است: انقلاب اگر نظام دانایی خود را تولید نکند، شکست می‌خورد. چالش‌هایی که در حال شکل‌گیری است، مسئولان ناگزیر باید تأمل عاقلانه‌ای در رفتار خودشان داشته باشند، وگرنه «نه از تاک نشان مانَد، نه از تاکنشان!»

«شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز روزهای سه‌شنبه ١٠ صبح و جمعه ساعت ۱۴ است.

علاقه‌مندان برای تماشای قسمت‌های قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهارم سیما یا صفحات شوکران به نشانی  @ShokaranTV در فضای مجازی مراجعه کنند.

کد خبر 4450370

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه شوکران حمید پارسانیا شبکه چهار سیما اربعین 97 اربعین حسینی معرفی کتاب فلسفه نشست هم اندیشی امام حسین ع عاشورا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علوم انسانی نشست علمی یوم الله 13 آبان معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید شبکه سه مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سریال «بدل» هم اکنون مراحل پایانی تدوین و صداگذاری خود را می‌گذراند و قرار است بعد از سریال «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

در سریال «بدل» بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه کنندگی رضا نصیری محصول سیما فیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه