Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@22:29:58 GMT

سرقت تابلوی نقاشی ۱۲ میلیون دلاری یک ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۹۰۱۹

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، یک تابلوی نقاشی که گفته می‌شود یکی از آثار مربوط به «آنری ماتیس»، هنرمند مشهور فرانسوی قرن بیستم است، در استان جنوبی آنتالیا در ترکیه کشف و ضبط شد.

این تابلوی نقاشی که ارزش آن حدود 12 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، در منطقه آلانیای آنتالیا واقع در جنوب ترکیه کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تن نیز به اتهام سرقت آن بازداشت شدند.پلیس ترکیه پس از آن عملیات جست‌وجوی این تابلوی گرانبها را آغاز کرد که یک شهروند ایرانی ‌الاصل با طرح شکایتی در اداره پلیس اعلام کرد دو مظنون با تهدید اسلحه، این تابلوی نقاشی را از وی ربوده‌اند.

این فرد ایرانی اظهار داشت: مالک این تابلوی نقاشی است و آن را از پدربزرگش به ارث برده است. پلیس ترکیه اعلام کرده است، پس از پیدا شدن این تابلوی نقاشی قرار است کارشناسان اصل بودن این اثر هنری و همچنین گواهی و اسناد مالکیت آن را بررسی کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی ۴ متهم به ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در شهر مشهد شناسایی و دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد نگهبان اظهار داشت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی کابل های برق فشار قوی در محدوده شرق شهر مشهد و قطعی مکرر خطوط انتقال نیرو و نارضایتی شهروندان و اصناف، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد با تحقیقات میدانی گسترده در محل های مورد دستبرد و تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته یکی از اعضای این باند حرفه ای سرقت را که فردی سابقه‌دار است شناسایی و وی را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از انجام تحقیقات میدانی و شناسایی 3 همدست دیگرش با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند و 4 عضو این باند را طی 2 اقدام مجزا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان ادوات مخصوص سرقت کابل های برق فشار قوی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی های به عمل آمده و در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به 39 فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در محدوده شرق شهر مشهد و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف کرد.

وی گفت: در تحقیقات تکمیلی با برآورد کاشناسان شرکت برق مشخص شد اعضای این باند بالغ بر 27 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شرکت برق وارده کرده اند.

سردار نگهبان با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا از شهروندان خواست؛ ضمن توجه به توصیه های انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک موضوع را بلافاصله با شماره تماس 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در مشهد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • توصیه مهم پلیس به دارندگان خودرو
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه