Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانپور گفت: در آخرین آمارها، سهم مواد اولیه و موثره ایرانی در تولید دارو به ۶۷ درصد رسیده و شاهد رشد 24 درصدی تولید علیرغم تحریم ها بوده‌ایم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو از ارتقای چشمگیر سهم مواد اولیه و مواد موثره دارویی تولید داخل در صنعت دارو کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و همچنین آمارها و برآوردهای دبيرخانه سنديكای مواد مؤثره دارويی، عليرغم مشكلات، تهدیدها و تحریم های اعمال شده در ماه ها و سال های اخیر، نسبت تولیدات دارويی كشور كه مواد اولیه و مؤثره آن، توليد ملی بوده افزایش چشمگیری یافته است و با رشد افزون بر ۲۴ درصدی، به ٦٧ درصد؜ از كل داروی تولیدی كشور رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یاد آوری کرد: آمار استخراجی که پیشتر نیز اعلام شده، مربوط به برآورد‌های سال ١٣٩٥ است که حداقل ماده اولیه ٥٤ درصد ؜ دارو‌های تولیدی در داخل را تولید ایران می‌دانست، لکن در آخرین آمارها، سهم مواد اولیه و موثره ایرانی در تولید دارو به ۶۷ درصد رسیده است که در نوع خود یک رکورد کم نظیر بشمار می‌آید.

 جهانپور در ادامه افزود: در ماه‌های آتی، هر ماه و شاید هر هفته شاهد فرمولاسیون و تولید محصولات جدید دارویی در کشور خواهیم بود، اما مشخصه اصلی و وجه تمایز صنعت دارویی ایران از سایر کشور‌های هم ارز، توانمندی فعلی و پتانسیل و فرصت‌هایی است که در حوزه تولید مواد اولیه و موثره دارویی در کشور به فعلیت رسیده و بسرعت در حال توسعه است.

وی افزود: بدون تردید مسیر توسعه صنعت دارویی کشور و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در این حوزه، از شاهراه توسعه تولید مواد اولیه و مواد موثره دارویی در داخل کشور می‌گذرد و زیرساخت‌ها و منابع مورد نیاز برای تحقق این موضوع در صنعت و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور تا حد زیادی فراهم است.

وی همچنین از نامه رییس سازمان غذا و دارو به سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص حداقل ٢٠ درصد ؜ از منابع اختصاص یافته برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی به صنایع مواد اولیه دارویی و داروی تمام شده (محصول نهایی) جهت حمایت و تسریع در توسعه تولید داروی ایرانی خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی