Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالرضا شاملی در سی و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 65 طرح و واحد صنعتی و تولیدی برای دریافت تسهیلات بیش از 209 میلیارد تومان از طریق سیستم سامانه بهین‌یاب به بانک‌ها معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مشکلی در سال گذشته با آن مواجه بودیم عدم اعلام گزارش پرداخت تسهیلات به تفکیک بانک‌ها در سامانه بهین یاب بود که خوشبختانه در سال جاری این مشکل برطرف شده و وضعیت پرداخت‌ تسهیلات رونق تولید بانک‌‌های مختلف از سامانه‌ بهین یاب قابل‌مشاهده است.

وی در رابطه با وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 109 میلیارد تومان تسهیلات به 54 پرونده در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت‌شده است.

شاملی به تشریح پرونده‌های مبهم تسهیلات رونق تولید پرداخت و ابراز کرد: تاکنون 14 پرونده تسهیلاتی رونق تولید معرفی‌شده به بانک‌ها هیچ پرداختی نداشته‌اند و بانک‌ها در این جلسه باید توضیحات خود را پیرامون این پرداختی‌ها ارائه دهند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به برخی از واحدهای تولیدی که با مشکل دریافت تسهیلات روبرو شده‌اند پرداخت و تصریح کرد: شرکت‌ فرآورده‌های گوشتی پارس که برای دریافت تسهیلات به بانک ملی ارجاع داده‌شده درخواست تغیر بانک داشته و به همین دلیل وضعیت پرداخت تسهیلات به این واحد تولیدی با مشکل روبرو شده است.

وی به تشریح مسئله پرداخت نشدن تسهیلات به پالایشگاه تاینا شیمی بهشت پرداخت و خاطرنشان کرد: درخواست پالایشگاه تاینا شیمی بهشت به بانک ملت ارجاع داده‌شده و مشکل پرداخت نشدن تسهیلات این واحد تولیدی مربوط به عدم تکمیل مدارک است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم سازمان صنعت معدن و تجارت استان صنعت قم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند

محمدجواد عسگری روز چهارشنبه در جلسه ای با حضور مسوولان شرکت تراکتورسازی تبریز و جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، در تراکتورسازی تبریز، افزود: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده بود که بانک ها ۲۰ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند که این میزان در نهایت به ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه این منابع باید برای تولید محصولات کشاورزی در حوزه های مختلف مانند زراعت، باغبانی، شیلات و دامپروری پرداخت شود، اظهار کرد: در سال گذشته به غیر از بانک کشاورزی سایر مدیران عامل بانک ها در این زمینه کوتاهی کرده و از ۱.۴ تا ۹ درصد از منابع خود را به این بخش اختصاص دادند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران عاملی که این مصوبه را عملیاتی و اجرا نکردند به عنوان ترک فعل به دستگاه های نظارتی معرفی شدند.

عسگری ادامه داد: امسال برای جلوگیری از این رویه، هفته آینده زمان بندی اجرای این مصوبه انجام می شود و بانک های عامل به تناسب زمان بندی مکلف می شوند ۱۵ درصد از منابع خود را بر اساس زمان بندی در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد، یادآوری کرد: مدیران عامل بانک هایی که در گذشته بخاطر کوتاهی در این زمینه با آنها برخورد شده است، در این مرحله با آنان اتمام حجت خواهد شد تا بر اساس زمان بندی مشخص شده، اقدام کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی از بخش های مهم، حساس و تاثیرگذار در کشور است و امنیت غذایی از مسایل جدی جوامع بشری بوده که به امنیت ملی گره خورده است.

عسگری همچنین با تاکید بر توجه کامل به نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: این شعار در بخش کشاورزی بیشتر صدق می کند و با توجه به اینکه در سال گذشته با شعار «رونق تولید»، زیرساخت های لازم در این بخش ایجاد شده و امسال باید جهش تولید عملیاتی شود و تولیدات چند برابر افزایش یابد.

وی یادآور شد: در این زمینه باید دستگاه های متولی و بانک های عامل پای کار بیایند و با کمک به بخش کشاورزی موجبات تحقق شعار سال جاری در این بخش را فراهم کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب و خاک در کشور و وجود ۲.۲ میلیون هکتار اراضی کلاس یک در کشور، گفت: با برنامه ریزی لازم برای تامین امنیت غذایی کشور باید تا ۱۰ سال آینده حداقل ۱۵ تا ۱۷ میلیون تن گندم تولید کنیم.

عسگری، با تاکید بر اینکه زیرساخت اولیه در این زمینه مکانیزاسیون است، افزود: مکانیزاسیون کشور باید به روز رسانی شود و میزان عملکرد در واحد سطح افزایش یابد.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص یارانه به بخش کشاورزی گفت: در برخی بخش ها برای ایجاد امنیت غذایی و تولید غذای سالم باید یارانه و تسهیلات لازم پرداخت شود.

بیش از ۹۹درصد نیاز تراکتور ایران توسط گروه صنعتی تراکتورسازی تامین می شود

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد از نیاز کشور به تراکتور از طریق این گروه صنعتی تامین می شود، گفت: در این گروه صنعتی ۲ شرکت موتورسازان و ریخته گری به عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای دیزلی و گازسوز و انواع قطعات ریخته در کشور فعالیت می کنند.

گروه صنعتی تراکتورسازی آمادگی افزایش تولیدات خود به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال را دارد

مصطفی وحیدزاده با اشاره به ثبت رکوردهای تاریخی در این گروه صنعتی افزود: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ درصد از برنامه تولید این گروه صنعتی با تولید ۳۵ هزار و ۲۲۹ دستگاه محقق شد و این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد رشد کرده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۰۸ دستگاه تراکتور به ارزش ۱۵۸ هزار میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال فروخته شد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۴ درصدی در تعداد فروش و رشد ۶۴ درصدی در ارزش ریالی برخوردار شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه این گروه صنعتی در صادرات نیز پیشگام بوده و در سال های گذشته صادرکننده نمونه و ممتاز کشوری شده است، گفت: در سال گذشته سه هزار و ۶۴ دستگاه تراکتور به کشورهای مختلف به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال صادر شده که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد از لحاظ ریالی و ۲۰ درصد از لحاظ تعداد رشد کرده است.

وحیدزاده، با اشاره به افزایش تولیدات در زیرمجموعه های این گروه صنعتی در سال گذشته، ادامه داد: در زمینه خودکفایی، این گروه صنعتی با داخلی سازی ۲۰۰ قطعه مورد نیاز خود گام بلندی در مردمی سازی و ایجاد اشتغال پایدار برداشته و برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برنامه تولید امسال این گروه صنعتی تولید ۴۲ هزار دستگاه تراکتور است، یادآور شد: این گروه صنعتی آماده است در صورت حمایت دولت و مجلس، تولیدات خود را به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این گروه صنعتی آماده است تا در صورت ارایه تسهیلات از سوی دولت و مجلس به کشاورزان و از رده خارج کردن تراکتورهای فرسوده، تراکتورهای مورد نیاز آن ها را تامین کند.

وحیدزاده، با تاکید بر اینکه ۸۸ درصد قیمت تراکتور مربوط به مواد اولیه آنها است، افزود: ۷۸ درصد از مواد اولیه تراکتور نیز قطعات فلزی بوده که افزایش قیمت این مواد موجب بروز مشکل در تولید تراکتور در این گروه صنعتی می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون این گروه صنعتی می تواند تولیدات خود را ۱۷ درصد بالاتر از قیمت تمام شده بفروشد، یادآور شد: این گروه صنعتی تولیدات خود را ۹ درصد بالاتر از قیمت تمام شده عرضه می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی