Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدرضا منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت گفت: فن بازار ملی سلامت با رویکرد ایجاد شبکه و برقراری ارتباط میان عرضه‌کنندگان فناوری‌های نوین حوزه علوم پزشکی و بهره‌برداران این خدمات تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و درمانی با شعار «دانشگاه فناور، محور تولید داخل» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص حرکت دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت دانشگاه نسل سوم گفت: بهترین کسانی که می‌توانند در مورد روندهای نوظهور فناوری‌ها، نقل‌ و انتقال دانش و آثار فناوری‌های نوین، برای جوامع نظر بدهند دانشجویان و دانشگاهیان هستند. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از پیشتازان ترجمان دانش و انتقال فناوری خصوصاً فناوری‌های نوین در عرصه سلامت و پزشکی است. 

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تسهیلات حضور اساتید دانشگاه در بحث فناوری و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دانشگاه برای حمایت از طرح‌های فناورانه و چالش‌هایی که برای حرکت به‌سوی پایان‌نامه‌های محصول محور وجود دارد اهتمام ویژه داشته است. 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین (دانشگاه نسل سوم) اولویت‌های خود را معطوف به حمایت از پایان‌نامه‌های محصول محور و برگزاری دوره‌های پسادکتری صنعتی باهدف تربیت نیروی انسانی متخصص و مولد در حوزه فناوری سلامت با رویکرد ارتقاء کیفیت تولیدات، انجام پژوهش‌های کاربردی در محیط واقعی کرده است.

منظم در زمینه ایجاد و بومی‌سازی فناوری‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از مهم‌ترین حلقه های مفقوده ارتباط دانشگاه با صنعت، دفاتر انتقال فناوری است. دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه اقدام به تشکیل کارگروهی به‌منظور راه‌اندازی این دفتر و ایجاد مدل‌های مناسب جهت انتقال فناوری و ارتباط صحیح بین دانشگاه و صنعت کرده است.

وی گفت: دفتر انتقال فناوری نهادی است که در جهت حفظ و حمایت از دارایی‌های فکری و فناوری‌های ایجادشده و یا توسعه‌یافته در دانشگاه و ایجاد زمینه انتقال آن به خارج از دانشگاه فعالیت کرده و به‌این‌ترتیب دانشجو، محقق، شرکت دانش‌بنیان، دانشگاه و جامعه از منافع حاصله از این تعامل منتفع می‌شوند.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت ۶۴ شرکت دانش‌بنیان اعم از شرکت‌های مستقر و غیرمستقر در مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت کرده و دارای غرفه هستند.

وی با اشاره به تعداد ایده‌های رسیده به دبیرخانه همایش گفت: فراخوان ایده‌های محصول‌محور، با هدف فراهم‌سازی بستری برای مبادلات ایده‌های نوآورانه و فناورانه بین پژوهشگران و بنگاه‌های اقتصادی، انجام گرفته که تاکنون در این خصوص ۱۱۰ ایده به دبیرخانه همایش ارسال و از این‌ بین ۱۸ ایده غربال اولیه شده‌اند.

منظم گفت: برگزیدگان در روز برگزاری همایش در حضور سازمان‌های کارفرمایی، صندوق‌های حمایتی و صاحبان کسب‌ و کار به ارائه ایده خود پرداخته و پس از داوری ۶ تیم برگزیده نهایی این بخش اعلام و جوایز به‌صورت نقدی و گرنت کسب‌ و کار به برندگان اعطا می شود.

وی با اشاره به برنامه های حوزه بین‌الملل در چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت گفت:بخش سفیران فناوری چهارمین فن بازار ملی سلامت، گامی نوین در همین راستا است که برای اولین بار ویژه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی‌شده است.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این کار با مشارکت و همکاری این دانشجویان که سفیران فناوری در کشور خود هستند، فرصتی برای معرفی و توسعه بازار هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در فن بازار فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در تالار ابن‌سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و به‌ علاوه بخش مسابقه دانشجویی در روز بیستم آبان در سالن قریب و بخش فن بازار نیز همزمان با همایش در سالن شهدای دانشگاه بین ساعات ۸ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

کد خبر 4450431

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران فن بازار فناوری سلامت نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان اینترنت فناوری فضایی رایانه اربعین 97 سازمان فضایی ایران بنیاد ملی نخبگان گوشی آیفون گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم