Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:23:36 GMT

1200 تن بذر اصلاح شده غلات در شیروان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۹۷۷۲

1200 تن بذر اصلاح شده غلات در شیروان توزیع شد

محمدنقی کاظمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بذر اصلاح شده برای اراضی گندم دیم بوده است زیرا که بیشترین سطح دیم استان مربوط به شهرستان های شیروان، فاروج و بجنورد است.
وی سهمیه بذر غلات کشت پاییزه در این شهرستان را یکهزار و 800 تن عنوان کرد و گفت: از این میزان یکهزار و 900 تن جذب شده است که در جذب بذر گندم آبی 18 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمیان با بیان اینکه قیمت فروش بذر گندم دیم کیلویی 17 هزار و 500 ریال و گندم آبی 19 هزار و 500 ریال است افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم بذر جو آبی 18 هزار ریال و جو دیم 16 هزار ریال است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ضمن تاکید بر شتاب بخشی کشت پاییزه دیم در مناطق سردسیر گفت: امسال در این شهرستان بارندگی مناسب بوده و اکثر کشت ها انجام شده است
وی افزود: در توزیع بذر گندم مشکل و کمبودی وجود نداشته فقط بذر جو دیم کمبود است که توصیه شده کشاورزان از بذور خودمصرفی استفاده کنند.
کاظمیان افزود: پارسال 9 هزار و 700 تن بذر در خراسان شمالی تولید شد که امسال تولید آن 40 درصد رشد داشته و 13 هزار و 500 تن بذر تولید شد.
کشت گندم پاییزه در سطح 21 هزار هکتار و جو در سطح 9 هزار و 110 هکتار از اراضی شهرستان شیروان آغاز شده است.
شهرستان شیروان 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهاد کشاورزی خراسان شمالی کشاورزی تن بذر راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند

حسن اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روز انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: سیلوهای خرید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین عوامل تشخیص و ذیحساب و ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در سیلوها جهت نظارت بر روند خرید مستقر می‌باشند.

اسماعیلی عنوان کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

کد خبر 6090486

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید