Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تصویب پیش نویس لایحه قانونی تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

محمد شریعتمداری  در این باره اظهار کرد: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می توانند به تقاضای مادر ایرانی خود به تابعیت ایرانی درآیند.

وی افزود: در قانون مصوب ۱۳۸۵ درباره وضعیت فرزندان زیر ۱۸ سال سکوت شده بود، اما با اصلاح قانون مصوب ۱۳۸۵ و تصویب پیش نویس قانونی لایحه در جلسه مورخ ۱۳ آبان ماه ۹۷ هیات دولت ، فرزندان زیر ۱۸ سال با تقاضای مادر ایرانی خود می توانند به تابعیت ایران درآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شریعتمداری با اشاره به اهمیت این لایحه عنوان کرد: تصویب این لایحه اقدامی با اهمیت برای برخورداری این کودکان از حقوق اجتماعی، حق اقامت پایدار آنها، رفع تبعیض بین این کودکان و سایرین ، افزایش علقه این افراد و سرزمین مادری است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه این کودکان معمولا در شرایط فقر بسر می برند، دارای مشکلات معیشتی هستند و در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند اظهار کرد: تصویب این لایحه زمینه ای مناسب را فراهم خواهد کرد که با همکاری و انسجام دستگاه های مسئول و همراهی فعالین مدنی و سازمان های مردم نهاد ، وضعیت این گروه از کودکان سرزمین ما بهتر شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تیم فوتبال مردان بایرن مونیخ باید پس از یازده قهرمانی متوالی، در این فصل قهرمانی را به بایرلورکوزن واگذار کرد، قهرمانی زنان بایرن امروز قطعی شد.

آنها مقابل چشم رئیس باشگاه، هربرت هاینر، در لورکوزن قهرمان شدند. دو ستاره بایر لورکوزن یعنی جاناتان تاه و یوناس هافمن نیز با هیجان بازی را تماشا می کردند. زنان بایرن با قدرت 2-1 در زمین بایر پیروز شدند و به این ترتیب رقیب مستقیمشان ولفسبورگ دیگر تحت هیچ شرایطی نمی تواند در دو هفته پیش رو قهرمانی را از بایرن بگیرد.

جورجیا استنوی، هافبک بایرن، در مورد دفاع از عنوان قهرمانی پس از قهرمانی در سال 2023 گفت: «دو سال متوالی! یک بار قهرمانی هم دشوار است، دو بار بسیار دشوارتر.»

الکساندر استراوس،سرمربی زنان بایرن مونیخ، هم گفت: «خیلی خوشحالم. ما برای آن جنگیدیم و تلاش کردیم. برای من این یک لحظه بسیار غرور آفرین است. این چهارمین عنوان متوالی من است. ما توانستیم دومین قهرمانی متوالی خود را با بایرن کسب کنیم.»

دیگر خبرها

  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • افشاگری کیهان از مخالفت دولت با لایحه حجاب | گیر داستان کجاست؟
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان