Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:43:43 GMT

بهترین دوره درمان لکنت زبان دوران پیش از دبستان است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۹۹۱۵

بهترین دوره درمان لکنت زبان دوران پیش از دبستان است

تهران- ایرنا- مدیر گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: لکنت زبان چه از نوع ارثی و چه از نوع اکتسابی، بهبودپذیر است و می توان آن را با روش هایی همچون گفتاردرمانی در بهترین دوره درمانی که دوران پیش از دبستان (2 تا 6 سالگی)است، برطرف کرد.

دکتر فریبا یادگاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: میزان شیوع لکنت زبان هفت دهم تا یک درصد افراد یک جامعه است و البته بروز لکنت زبان در کودکان و مردان بیشتر از سایر اقشار بروز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تقسیم بندی لکنت زبان به انواع رشدی (ارثی) و اکتسابی گفت: بیشتر لکنت ها از نوع لکنت رشدی است و در لکنت های رشدی، کودک پس از آنکه شروع به صحبت می کند یا به اصطلاح زبان باز می کند ممکن است بدون هیچگونه آسیب مغزی، عارضه و حادثه ای دچار لکنت زبان شود.
یادگاری اضافه کرد: لکنت های اکتسابی شامل لکنت های ناشی از ضایعات مغزی، حوادث و مشکلات روانشناختی حاد، درصد کمی از لکنت ها را به خود اختصاص می دهند.
مدیر گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: لکنت های رشدی و اکتسابی هر دو درمان پذیر هستند. اگر درمان از سنین پیش از دبستان آغاز شود، احتمال برطرف شدن کامل لکنت زبان وجود دارد.
یادگاری افزود: درمان لکنت در دوران نوجوانی و جوانی، سخت تر و پیچیده تر می شود؛ بنابراین توصیه می شود والدین با مشاهده علائم لکنت زبان در فرزندان خود در اسرع وقت به گفتاردرمان ها مراجعه کنند.
وی ادامه داد: لکنت زبان به ویژه لکنت زبان از نوع رشدی ممکن است ارثی و خانوادگی باشد و خانواده ها تصور می کنند چون ارثی است درمان نمی شود؛ در حالی که باید آگاه باشند لکنت زبان چه ارثی باشد و چه از انواع دیگر فرقی نمی کند و بهبودپذیر است.
یادگاری گفت: خدمات گفتار درمانی بیمه نیست و برای درمان لکنت زبان یک کودک در دوران پیش از دبستان حداقل هفته ای یک جلسه 45 دقیقه ای گفتار درمانی نیاز دارد که باید 6 تا 9 ماه تداوم یابد و مهم است هنگامی که خانواده ها درمان را آغاز می کنند، تصمیم به ترک درمان نگیرند.
اجتمام*9185*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم بهزيستي گفتار درماني لكنت زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.   به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند. اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.   این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.   طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود. معرفی خیریه‌ پزشکی نوین ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.   این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز