Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:34:07 GMT

مرمت نمای بیرونی مسجد باب الحوائج خوسف

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۹۹۳۱

مرمت نمای بیرونی مسجد باب الحوائج خوسف

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شریعتی منش معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:نمای بیرونی مسجد باب الحوائج خوسف مرمت شد.

وی افزود:جداره بیرونی این بنا در سالهای اخیر به صورت غیر اصولی و با الحاق دیوار گری با ملات ماسه سیمان اجرا شده بود که در مرمت اخیر دیوار الحاقی جمع آوری و مجدد طبق الگوی قدیم و با کاهگل مرمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی منش گفت:این مسجد مربوط به دوره قاجار است و سال 1379 با شماره 3514 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

انتهای پیام/غ

نمای بیرونی مسجد باب الحوائج خوسف مرمت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد.

به گزارش تسنیم، علیرضا عسکری چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است افزود: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده بارو‌های خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش بارو‌ها و آوار‌های رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

وی گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • پلورالیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟