Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین ممیزی جامع تخصصی - سیستمی مدیریت انرژی در شرکت پالایش نفت آبادان با هدف شناسایی و استفاده از فرصت‌های بهبود در صرفه‌جویی مصرف انرژی و صیانت از محیط زیست برگزار شد.

 

به گزارش از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گروهی تخصصی شامل ۲۱ نفر متخصص خبره ممیزی در کارگروه اصلی مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش با همکاری بیش از ۲۱ نفر از کارشناسان ارشد منتخب پالایشگاه آبادان، اواخر مهرماه امسال این پالایشگاه را تحت ممیزی جامع فنی/ تخصصی - سیستمی انرژی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد در قالب ۶ گروه مجزای فرآیندی، هیترها و کوره‌های صنعتی، آب و بخار، تله‌های بخار، برق و ساختمان، سیستم مدیریت انرژی بر مبنای ISO-۵۰۰۰۱ با بیش از ۱۵۰۰ نفر ساعت کار به مدت یک هفته، تمام واحدهای اصلی بهره‌برداری، نیروگاهی، دیگ‌های بخار، کوره‌ها، کمپرسورهای هوای فشرده، برج‌های خنک‌کننده، مدیریت‌انرژی و ... را بررسی و ارزیابی کردند.

با توجه به بررسی جزئیات دستگاه‌های پالایشی و لزوم آنالیز دقیق اطلاعات و شناسایی شکاف‌های موجود با استانداردهای بین‌المللی، تهیه گزارش نهایی گروه ممیزی به‌طور معمول تا ۲ ماه به طول می‌انجامد.

اصلاح شبکه توزیع بخار آب و آب مقطر برگشتی در سطح پالایشگاه، جایگزینی کاندنسرهای بارومتریک با مبدل‌های صفحه‌ای، بازیابی گازهای ارسالی به مشعل‌های شماره ۲ و ۳  با دو سیستم کمپرسورهای حلقه مایع و اجکتور، بهینه‌سازی سیستم احتراق کوره‌هایPH۱، HH۱  و  PH۲ واحد تبدیل کاتالیستی، تعویض مشعل‌های کوره‌های اولیه و ثانویه واحد تقطیر در اتمسفر ۸۰ و کوره واحد تقطیر در خلا ۷۵ و همچنین نصب نمک‌زدای واحد تقطیر در اتمسفر ۸۰  از مهم‌ترین دستاوردهای ممیزی پیشین به شمار می‌رود.

با اجرای این پروژه‌ها، به میزان ۱۷۳ هزار و ۴۴ مترمکعب در روز صرفه‌جویی در سوخت گاز مصرفی، یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب در روز صرفه‌جویی در آب خوراک دیگ‌های بخار، ۲۸ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در روز صرفه‌جویی در آب خام مصرفی با صرفه اقتصادی معادل ۲۸۰ میلیارد ریال در سال برای پالایشگاه حاصل شده است.

یادآور می‌شود بر اساس ماده ۵۴ قانون اصلاح الگوی مصرف، همه واحدهای نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی، در چارچوب بودجه سالانه خود موظفند نسبت به انجام ممیزی انرژی اقدام کنند.

در طول هفت سال گذشته، این سومین ممیزی جامع تخصصی - سیستمی مدیریت انرژی است که شرکت پالایش نفت آبادان آن را تجربه می‌کند و در همین رابطه، تیم ممیزی انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکنون ۱۹ بار شرکت‌های پالایشی را  ممیزی تخصصی انرژی کرده است.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

شهردار رشت با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است گفت:همچنین مدیریت شهری در ممیزی املاک گام های موثری برداشته است

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، رحیم شوقی شهردار رشت عصر سه شنبه در نشست استاندار گیلان با مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری در نقاط مختلف شهر رشت چندین پروژه کوچک و بزرگ در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت اجرای هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات را از سال گذشته با جدیت آغاز کرده است، افزود: بیش از ۵۰ درصد خدمات در مناطق شهر رشت به صورت الکترونیکی و از راه دور به رشتوندان ارایه می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه در حوزه الکترونیکی شدن خدمات به رشتوندان اتفاقات خوبی به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ممیزی املاک را که از سال گذشته آغاز کرده ایم امسال در منطقه ۴ به نتیجه خواهیم رساند و سایر مناطق نیز به مرور در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه از سال گذشته پاسخ نقل و انتقالات و پرداخت عوارض را نیز الکترونیکی کرده و صدور پروانه ساخت را نیز طی سال جاری در دستور کار قرار داده ایم، گفت: در کنار این کار‌ها قطعا ضعف‌ها و انتقاد‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار دهیم.

شوقی با تاکید بر اینکه سال گذشته به مدت ۲ ماه کارخانه آسفالت تعطیل بوده که با پیگیری‌های استاندار و مصوبه شورای تامین بازگشایی شد، اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ان شاالله تا پایان بهار در راستای ترمیم و آسفالت معابر سطح شهر بتوانیم رضایت حداقلی شهروندان را جلب کنیم.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران