Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«ناصر قندیل» سردبیر روزنامه لبنانی «البناء» با اشاره به رفتار آمریکا و متحدان آن در قبال دو موضوع قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی و اعمال تحریم علیه ایران، آن را نوعی به سخره گرفتن قانون دانست.

به گزارش ایرنا، وی در سرمقاله شماره امروز (دوشنبه) البناء نوشت: در موضوع خاشقچی، مواضع متعددی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر و حکام عرب و سیاستمداران لبنانی اتخاذ شد که در آن از کلمات یکسانی استفاده شد؛ بر این اساس که این جنایت وحشیانه است و باید عوامل آن تحت پیگرد قرار بگیرند اما در عین حال نباید آسیبی به حکومت سعودی وارد آید چرا که آن، یکی از عناصر رویارویی با ایران و تضمینی برای آنچه ثبات و توازن منطقه ای نامیده می شود، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قندیل به طرح این پرسش پرداخت که آیا امکان دارد دو سوی معادله مورد اشاره را یعنی تحقق عدالت در قضیه خاشقچی و آسیب نرسیدن به نظام سعودی با هم جمع کرد؛ در حالی که متهم اصلی در قتل خاشقچی ولیعهد سعودی یعنی عنصر اصلی نظام جدید سعودی و مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، است.
سردبیر البناء تضمین تحت تاثیر قرار نگرفتن نظام سعودی را به معنای دعوت به تقلب در مسیر تحقیق و بازی با عدالت و حرکت آن در محدوده ترسیم شده و ایجاد شاهدان و متهمان دروغین دانست.
قندیل در ادامه نوشت: در موضوع تحریم ها علیه ایران آنچه عجیب است این است که بسیاری این موضوع را مساله ای دوجانبه بین واشنگتن و تهران می بینند...در حالی که مساله اصلی این است که برای نخستین بار یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل تحریم هایی را علیه کشوری وضع می کند که قطعنامه های همان شورا را اجرا می کند.
روزنامه نگار لبنانی تاکید کرد که برخلاف ایران، این تحریم کنندگان هستند که خودشان را به اجرای قطعنامه های بین المللی متعهد نمی دانند.
قندیل با اشاره به اینکه توافق هسته ای در شورای امنیت با اجماع به تصویب رسید، نوشت: تحریم های آمریکا پیامی به جهان است که هر کسی قطعنامه سازمان ملل را اجرا کند هزینه پرداخت خواهد کرد و مجازات خواهد شد.
سردبیر روزنامه لبنانی تاکید کرد که اقدام قانونی حداقل کاری است که کشورهای جهان باید علیه قلدری های آمریکا در پیش بگیرند.
ترامپ 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
دور دوم تحریم های فراگیر و ظالمانه آمریکا علیه ایران از امروز (دوشنبه) آغاز می شود.
آخرین خبرها حاکی هستند که آمریکا تاکنون مجبور شده است دست کم 8 کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان تحريم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود