Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مجید جعفری با اعلام این خبر گفت: 31 هزار و 265 راس دام سنگین شامل گاو اصیل، گاو دورگ و گاو بومی و 49 هزار و 688 راس دام سبک شامل گوسفند و بره در شهرستان قائم شهر وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به واکسیناسیون دام به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان افزود: تولید سالانه گوشت قرمز شهرستان قائم شهر هزار و 706 تن بوده که بعد از کشتار و تائید لاشه، به قصابان تحویل و سپس به دست مصرف کننده می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گوشت قرمز جهاد کشاورزی قائم شهر دام سنگین دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مزبور روز یکشنبه افزود: این دستگاه با هدف برنامه ریزی و پایش، کنترل و آمارگیری تعداد کشتار در کشتارگاه های طیور و جلوگیری از کشتار بی رویه و کمبود گوشت و پروتئین در سطح کشور تولید شده است.

مهدی شیدایی ادامه داد: شمارش کشتار ماکیان و نصب دستگاههای مانیتورینگ در کشتارگاه‌های طیور و ارسال اطلاعات برای ادارات جهاد کشاورزی، دامپروری و غیره می تواند نقشی مهم و راهبردی در تامین گوشت مصرفی، خوراک طیور و پشتیبانی کشاورزی داشته باشد.

وی توازن نبودن تولید و مصرف گوشت طیور را از مشکلات مهم برشمرد و گفت: مانیتورینگ همزمان میزان تولید گوشت گرم همه استان‌ها در یک صفحه با قابلیت نظارت و کنترل توسط مسوولان و دست اندرکاران بخش زیادی از مشکلات را رفع می کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این دستگاه که توانایی شمارش انواع کشتار شامل، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شتر مرغ و غیره را دارد، هم اکنون بر روی سه کشتارگاه «سپید بال، سیمین بال و زرین بال» بستک شهرستان گناباد و استان خراسان رضوی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شیدایی اضافه کرد: این دستگاه توانایی اتوماسیون خطوط کشتارگاه و سردخانه هوشمند و پس از کشتار طیور نیز دستگاه‌های اندازه گیری دما ویژه مرحله بسته بندی و سردخانه و همچنین دستگاه های مخصوص اندازه گیری دما بصورت برخط (آنلاین)، ویژه حمل طیور تا مقصد را دارد.
۳۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری گناباد مشغول فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج