Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینماگران و سینماداران در اولین جلسه مشترک با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه مشترک که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد دغدغه‌های اهالی سینما و هنر مطرح شد که اهم این دغدغه‌ها تاسیس اتحادیه سینماداران مشهد، برنامه‌ریزی برای جشنواره فیلم فجر و همچنین رقابت سالم بین سینماداران مشهدی برای جذب مخاطب بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمشده ما سیاست‌گذاری کلان و تفکر در مورد سینمای پیشرو است

مروارید ضمن ابراز خرسندی از گرد هم آمدن همه اهالی سینما و هنر گفت: برای اولین بار است که یک جلسه با حضور همه اهالی سینما و هنر با سلایق مختلف داریم و حضور و تقویت خرد جمعی و پیگیری حقوق اهالی سینما بزرگترین حسن این جلسه است.

وی همچنین با تاکید بر توزیع عادلانه در بزرگترین رویداد سینمایی کشور نیز گفت: برای جشنواره فیلم فجر باید عدالت توزیع بین سینماها انجام شود و این موضوع باید آنقدر خوب انجام شود که برای سایر رویدادهای سینمایی یک مدل برنامه کامل باشد.

مروارید اضافه کرد: در حال حاضر منتظر تصمیمات تهران برای جشنواره فیلم فجر هستیم. متاسفانه در تهران تصمیم‌ گیری را دقیقه ۹۰ انجام می‌دهند و این کار را برای شهرستان‌ها سخت می‌کند، البته این موضوع بین سه ارگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و حوزه هنری انجام می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت و ارتباط را عهده دار است اما ما سعی‌مان این است تا همکاری فزاینده‌ای را در این زمینه با شهرداری و حوزه هنری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین این ادره کل و بنیاد سینمایی فارابی خبر داد و گفت: یکی از بندهای تفاهم نامه مربوط به حمایت از تولیدات سینمایی است و این آمادگی وجود دارد تا مطالبات دوستان را به بنیاد سینمایی فارابی منتقل کنیم.

مروارید بی نیازی اصحاب سینما از دولت را نقطه قوتی برای حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: خوشبختانه سینما از سایر صنعت های هنری در این زمینه پیشگام تر است.

وی تصریح کرد: چیزی که ما فاقد آن هستیم تفکر منسجم، ارتباط با جامعه مدنی و تشکل قدرتمند توسط سینماگران است و البته بدون شک ما هم وظیفه صیانت از سینماگران را داریم.

مروارید معرفی تولیدات سینمایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را اقدامی کوچک برای تولیدکنندگان در این زمینه دانست و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد تولیدات سینمایی را معرفی کند و ما این وظیفه را به خصوص در حوزه انیمیشن به جد دنبال می‌کنیم، از استاندار نیز خواسته‌ایم در زمینه انیمیشن به مشهدی ها کمک کنند و ما از هر فرصتی برای معرفی ظرفیت سینمای مشهد استفاده می‌کنیم چرا که این وظیفه ماست که در هر موقعیتی ظرفیت و استعداد مشهد را معرفی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهالی سینما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به حواشی پیش آمده برای کنسرت‌های موسیقی در بوشهر گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که تنها مرجع صدور مجوز رویدادهای هنری در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از هفته گذشته زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در تازه‌ترین مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

روز گذشته عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 747030

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد