Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:19:57 GMT

پیک نیاز مصرف برق استان یزد 9 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۲۴۱۹

پیک نیاز مصرف برق استان یزد 9 درصد افزایش یافت

محمدحسن صباغزادگان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه استان صنعتی یزد با بیشترین درصد از مصرف انرژی الکتریکی توسط صنایع بزرگ، از استان‌های پیشرو در تامین برق صنایع در کشور محسوب می‌شود گفت: مدیریت بار صنایع یزد در 11تیرماه 97- روز پیک بار استان - بیش از 300 مگاوات بوده است.
وی با بیان اینکه عبور موفقیت‌آمیز از بحران پیک بار 97 با همدلی مردم و صنایع میسر شد افزود: در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی دقیق و درایت مدیران صنعت برق استان و صاحبان صنایع بزرگ، کمترین میزان خاموشی‌ها را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد با تشکر از مردم سختکوش و صنایع بزرگ استان در همکاری برای عبور موفقیت آمیز از بحران پیک بار استان ، تصریح کرد: مدیریت مصرف در استان، بیشتر از جانب صنایع است.
صباغزادگان با بیان اینکه همکاری صنایع در اجرای طرح‌های ذخیره عملیاتی و تعطیلات و تعمیرات، خیلی خوب بود ادامه داد: افزایش سطح آگاهی مردم از مصرف بهینه این انرژی ، افزایش مشارکت‌ و مسئولیت اجتماعی آنان از عوامل عبور موفقیت آمیز از بحران کمبود انرژی در تابستان جاری بوده است.
وی تأکید کرد: بهترین عاملی که می‌تواند از اتلاف سرمایه‌ها و منابع در تولید و انتقال انرژی و هزینه‌های گزاف نگهداری و تعمیرات خطوط و تجهیزات جلوگیری کرد، مصرف بهینه و صحیح از انرژی الکتریکی است.
یزد با هرمزگان، کرمان، خراسان، اصفهان و فارس از طریق شبکه‌های 400 و 230 کیلوولت ارتباط الکتریکی دارد.
٧٢ درصد انرژی الکتریکی استان در بخش صنعت ، 12 درصد در بخش خانگی، 9درصد در بخش کشاورزی ، سه درصد عمومی و بقیه در سایر موارد مصرف می شود.
1968/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی انرژی بخش کشاورزی برق سرمایه یزد راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد