Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: شبکه آبیاری گیوی که مجوز ماده 56 آن گرفته شده با استفاده از فاینانس داخلی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.  
اصغر سلیمان‌زاده در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: با اجرایی شدن شبکه گیوی و بهره‌برداری از خود سد اهالی منطقه به ویژه کشاورزان از مزایای این سد خاکی استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد سد بفراجرد و سرعت عملیات اجرایی این سد خاطرنشان کرد: این سد آماده افتتاح است و ما همزمان با احداث سد پروژه آبرسانی به خلخال را از طریق سد بفراجرد پیگیر هستیم و تصفیه‌خانه این مجموعه آبرسانی نیز به شکل BOT در حل اجراست که در همه مراحل خطوط انتقال و ذخیره پروژه در حال ثمربخشی است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل افزود: در همه مناطق استان ما براساس برنامه‌ریزی انجام شده و یک پکیج کامل پروژه‌های آبرسانی و سدسازی‌ها را به پیش‌ می‌بریم و امیدواریم با بهره‌برداری از همه این طرح‌ها در یک افق 20 ساله مشکلات و نارسائی‌های حوزه آب را به حداقل برسانیم.
سلیمان‌زاده ادامه داد: ما در حوزه آب برنامه‌ریزی منسجمی را داریم و سعی‌مان بر این است تا از قله سبلان تا دشت مغان و رود ارس در حوزه آب به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدفگذاری کنیم تا اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.
وی به آخرین وضعیت منابع آب استان در سال آبی گذشته اشاره کرد و گفت: بارش‌های استان در سال آبی گذشته نرمال بود اما از نظر روان‌آب‌ها ما با یک کاهش 40 درصدی روبرو بودیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل دلیل عمده این کاهش روان‌آب‌ها را عدم پوشش برف در فصل زمستان و برداشت‌های ناصحیح در مسیر جریان آب‌ها دانست و بیان کرد: کاهش بارش برف در سال آبی گذشته به کاهش روان‌آب‌ها منجر شد که مشکلاتی را نیز به همراه داشت.
سلیمان‌زاده تصریح کرد: به رغم این وضعیت ما با اجرای طر‌ح‌های تعادل‌بخشی در آب‌های زیرزمینی وضعیت مناسبی را تجربه کردیم به طوری که در بین‌استان‌های کشور کم‌تنش‌ترین استان را در حوزه آب در تابستان امسال پشت سر گذاشتیم.
وی در مورد واگذاری زمین برای احداث صنایع تکمیلی و تبدیلی در پایاب شبکه خداآفرین گفت: در این زمینه جهاد کشاورزی مقرر شده است تا در کنار سهم عشایر و روستائیان منطقه زمینی را در اختیار سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی قرار دهد تا عملیات احداث و توسعه این صنایع به انجام برسد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: پروژه‌ آبرسانی به اردبیل از سد یامچی در فاز جدید که برنامه بلندمدت برای تامین آب شرب در اردبیل است باید از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فاینانس اجرایی شود چرا که منابع عمومی و دولتی جوابگوی این کار نخواهد بود.
سلیمان‌زاده همچنین به احداث برج آبگیر در سد یامچی برای ارتقای کیفیت منابع آب اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: این برج آبگیر که عملیات اجرایی آن به سرعت در حال انجام است برای سال آینده آماده بهره‌‌برداری خواهد شد ولی هم اکنون به شکل موقت چهار پمپ شناور راه‌اندازی کردیم تا از عمق سد یامچی آب برداشت شده و کیفیت آب شرب اردبیل تا حدودی ارتقا یابد.
وی افزود: ما اگر مجبور باشیم در آینده برای انتقال آب به اردبیل به شکل بین حوزه‌ای از ارس برنامه‌ریزی خواهیم کرد اما طرح‌های دیگری را نیز به شکل کارشناسی در این حوزه به پیش می‌بریم که رویکرد ما نگاه یکپارچه به منابع آب استان و پرهیز از نگاه جزیره‌ای است تا اهدافمان را در حوزه آب تحقق بخشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان های کشور برج زمین سرمایه گذاران سرمایه گذاری بخش خصوصی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید می کند که امسال تکمیل پایانه‌های مترو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قراردارد و در این رابطه می گوید: «در زمینه توسعه پایانه‌ها و پارکینگ‌های قطارهای شبکه مترو پایتخت، در سال جاری قصد داریم عملیات اجرایی پایانه دولت آباد در خط ۶، پایانه آزادگان در خط ۳ و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ را به صورت ویژه پیگیری کرده و پیشرفت‌های فیزیکی مورد نظر در مورد این ۳ پایانه را حاصل نماییم. نقش انکارناپذیر پایانه ها در روند تعمیر و نگهداری واگن ها از یک طرف و تاثیر پایانه ها در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از سوی دیگر، اجرای پررنگ و جدی این ماموریت شرکت مترو در ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به مسافران میلیونی شبکه موجود را ضروری تر از همیشه ساخته است.»

درستی ادامه داد: «ناگفته پرواضح است که در برهه‌هایی از طول دوره فعالیت شرکت مترو، گسترش طول شبکه و تعداد ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار داشته و در حقیقت بحث کلیدی ایجاد پایانه‌ها در ابتدا و انتهای هر خط، در سایه قرار گرفته است.»

درستی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های توسعه ای خطوط هفتگانه، ادامه داد : «نکته مهم دیگر در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند. با این تفاسیر می توان گفت، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت مترو درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، گفت: «اجرایی شدن برنامه‌های امسال شرکت مترو تهران، مستلزم تامین به موقع منابع مالی لازم است و آنچه مدنظر متولیان امر در حوزه مدیریت شهری است، با تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز محقق می شود. امروز که فرآیند تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو به خط پایان نزدیک شده است، موظف هستیم سایر بخش های شبکه موجود را نیز تکمیل کنیم تا با رفع نواقص و اتمام کارهای باقی مانده، از امکانات سخت افزاری ایجاد شده، بهترین بهره برداری را احصا کنیم. در واقع توسعه متوازن تمام شقوق یک شبکه ریلی زیرزمینی، آن چیزی است که باید جدی گرفته شود تا کارایی و بهره وری داشته های امروز، در حد اعلای آن به منصه ظهور برسد.»

کد خبر 847495 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است