Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم اورعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: این نیروگاه ها را به واقع می توان کارخانه تولید دود و حرارت نامید زیرا تنها 20 درصد از انرژی مصرفی را به برق و 80 درصد دیگر را به دود و حرارت تبدیل می کنند.
وی اضافه کرد:­ حتی در این بحران آبی برای خنک کردن این نیروگاه ها از آب استفاده می کنند در حالی که اگر از نیروگاه های CHP­ بهره برداری می شد حرارت تولید شده هم قابل استفاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اورعی با بیان اینکه نیروگاه های حرارتی راندمان بسیار بالایی دارد گفت: در مقابل این نیروگاه ها، انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی های بادی وجود دارد که در سال های اخیر استفاده آن در دنیا رشد قابل توجهی داشته تاجایی که براساس برنامه جامع اروپا تا سال 2030 حدود 32 درصد از کل برق مصرفی در این قاره از نیروگاه های بادی تامین خواهد شد این درحالی است که ضریب ظرفیت باد به طور متوسط در دنیا 22 درصد و در ایران بیش از 50 درصد است.
وی افزود: به دلیل اینکه اقتصاد برق درست و مناسب تنظیم نشده است از ظرفیت های انرژی بادی در ایران درست استفاده نمی شود و سعی و تلاشی برای گذر از سوخت فسیلی و ورود به صنعت انرژی تجدیدپذیر در کشور اتفاق نیافتاده است.
رئیس انجمن علمی انرژی بادی با بیان اینکه فرمول محاسبه قیمت تمام شده در تولید انرژی از نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های تجدیدپذیر غلط است گفت: می گویند قیمت تمام شده انرژی تجدیدپذیر 4 برابر برق حرارتی است در حالی که این مقایسه غلط است زیرا برای برق حرارتی ، گاز را تقریبا با قیمت صفر به نیروگاه ها تحویل می دهند، اما از نظر اقتصادی باید شرایط رقابتی سالم شود ، تنها در این صورت است که انرژی بادی ارزان تر­ از انرژی حرارتی می شود.
اورعی با­ بیان اینکه 20 درصد از آلایندگی در کشور تنها ناشی از نیروگاه های حرارتی است گفت: علاوه بر این مشکل، سالانه­ 220 میلیارد لیتر آب برای خنک کردن این نیروگاه های حرارتی مصرف می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایران راندمان کارخانه دود تجدیدپذیر نیروگاه حرارتی هدر رفت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری