Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@17:50:39 GMT

کلانشهر مشهد دچار فقر در حوزه فضاهای فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۳۱۵۵

کلانشهر مشهد دچار فقر در حوزه فضاهای فرهنگی است

هادی بختیاری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هم اینک سرانه فضاهای فرهنگی برای هر شهروند مشهدی 1.5 متر است که از استانداردها خیلی کمتر است.
وی ادامه داد: از چالشهای جدی حوزه فرهنگی در کشور و مشهد موضوع سودبخشی فعالیتهای فرهنگی است و این فعالیتها باید در جامعه و برای شهروندان اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون شهردار مشهد گفت: حداقل انتظار از فعالیتهای حوزه فرهنگی اجتماعی در مشهد افزایش سرمایه اجتماعی برای شهرداری است. سرمایه اجتماعی شهرداری مشهد به سایر سرمایه ها ارجحیت دارد و نیازمند اعتماد شهروندان می باشد. تمامی فعالیتهای حوزه فرهنگی در حداقل خود باید منجر به افزایش سرمایه اجتماعی در شهرداری شوند.
وی به پراکندگی و گسترش غیرمنطقی فعالیتهای فرهنگی در شهرداری مشهد نیز اشاره و بیان کرد: بیشتر فعالیتهای فرهنگی پراکنده و روبنایی هستند لذا محدود کردن و تمرکزبخشی فعالیتهای فرهنگی در دستور کار است.
بختیاری افزود: ارتقا فرهنگی شهروندی، افزایش نشاط و سلامت اجتماعی، تقویت هویت اجتماعی و شهروندی، زیباسازی زیبا و منظر شهر و توسعه فضای فرهنگی، ورزشی و گردشگری برنامه های در اولویت قرار دارند که این معاونت روی آنها متمرکز شده و در سایر فعالیتها به سمت برون سپاری رفته ایم.
وی ادامه داد: به شدت نیازمند توسعه شناخت از مبانی حقوق شهروندی هستیم. در این راستا 100 شاخص به عنوان شایستگیهای مطلوب شهروندی استخراج و فعالیتهای حقوق شهروندی بر روی آنها متمرکز شده است.
معاون شهردار مشهد گفت: در حوزه زیباسازی شهری نیز بر روی 110 میدان شهری تمرکز داریم و طی ارتباط با هنرمندان طرحهایی تدوین و اجرا خواهد شد.
وی افزود: مشارکتهای مردمی در رده شوراهای اجتماعی، سمنها و نخبگان نیز دنبال می شود و در این خصوص بر روی نهادسازی کار می کنیم. تلاش می شود اقدامات مناسبی برای ارتقاء فرهنگ شهروندی و رسیدن به استانداردها در حوزه فرهنگی و گردشگری مشهد اجرایی شود.
14 آبان به عنوان 'روز فرهنگ عمومی' در تقویم ملی نامگذاری شده است.
7505//1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی حقوق شاخص فقر گردشگری مشهد راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد