Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سایپا در نمایشگاه خودروی شیراز ۹۷، سدان ملی جدید خود را رونمایی کرد. سایپا رهام به عنوان جدیدترین خودروی ملی شناخته می شود که با پلتفرم بومی SP100 این خودروساز دولتی وارد بازار خواهد شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از اسب بخار بر اساس گفته ی مدیران سایپا، رهام تا پایان سال جاری به صورت رسمی عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ویدیوها و تصاویر منتشر شده از کارخانه ی سایپا هم مشخص است که تجهیز خط تولید به ابزار مورد نیاز مونتاژ و تولید رهام آغاز شده است.


همان طور که از تصویر مشخص است، سایپا نشان تجاری خود را از روی رهام مخصوص آزمایش فنی برداشته و این خودرو با پلاک گذر موقت در سطح شهر تردد می کند. لازم به ذکر است که با توجه به قوانین جدید، دیگر پلاک های سبز رنگ « آزمایش فنی » برای شرکت های خودرویی ساخته نمی شود و برای انجام تست های فنی پلاک های گذر موقت به خودروهای جدید داده می شود. تفاوت پلاک گذر موقت خودروهای آزمایش فنی با پلاک های گذر موقت شخصی، در کارت خودرو است. وقتی به کارت شناسایی خودروهای آزمایش فنی نگاه می کنید، در آن « جهت تست فنی » درج شده است.


 کارشناسان خودرویی معتقد هستند که سایپا رهام در این روزها سعی دارد تا هماهنگی بیشتری را میان پیشرانه و جعبه دنده ی اتوماتیک خود به دست آورد. زیرا طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از خودروسازی سایپا، این خودروی ملی به پیشرانه ی ۱٫۶۵ لیتری برلیانس مجهز است. این پیشرانه در حال حاضر بر روی برلیانس های سری H300 نیز نصب می شود و انتقال قدرت آن توسط جعبه دنده ی ۴ سرعته ی اتوماتیک و یا ۵ سرعته ی دستی به چرخ های جلو انجام می شود. اما در سایپا رهام، جعبه دنده ی اتوماتیک از نوع ۶ سرعته ی اتوماتیک است و باید این ارتقا فنی با عملکردی بهتر نسبت به برلیانس سری H300 برای مشتریان و کارشناسان قابل لمس باشد.

 رونمایی از خودروی رهام که در نمایشگاه خودروی شیراز انجام شد


در هفته های گذشته هم سایپا، محصول جدید خود را برای انجام تست های ایمنی و تطبیق بر اساس استانداردهای جهانی به ویژه قوانین اروپا، به یکی از کشورهای این منطقه اعزام کرده است. شنیده ها حاکی از آن است که تست های ایمنی سایپا رهام در کشور آلمان انجام خواهد شد.

سایپا رهام در نسخه ی فول آپشن (تیپ سوپر لوکس) با پیشرانه ی تنفس طبیعی ویژگی های زیر را داراست:

پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری برلیانس با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتون متر
جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک
دیفرانسیل جلو
فرمان کمکی برقی
۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای
چراغ روشنایی روز
سیستم کنترل پایداری الکتریکی
سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی
رادار نقطه کور
کروزکنترل
مانیتور ۱۰ اینچی اندروید
استارت دکمه ای
آینه های تاشوی برقی
سنسور پارک و دوربین عقب
سانروف
تریم داخلی چرم مصنوعی
سیستم تهویه اتوماتیک
کامپیوتر سفر
سنسور نور
بلوتوث

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سایپا خودروی جدید رهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی گفت: هدف از معاینه فنی خودرو‌های سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا کند.

او با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی سنگین در استان همدان تصریح کرد: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر ۶، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودرآهنگ از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به‌منظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۲، ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در این استان مراجعه کرده درحالی‌که در سال ۱۴۰۱ این میزان ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه بوده است که شاهد افزایش ۲ درصدی هستیم.

مهرداد آهکی افزود: در سال ۱۴۰۲ از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در استان، ۶۴ هزار و ۲۴۵ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده اند.

او تصریح کرد: در مراکز فوق‌الذکر، علاوه بر بازدید‌های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک‌ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، کیلومترشمار و تست نور انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • تصاویری از تصادف همزمان ۳ خودروی شوتی در جاده کوهستانی | چپ شدن قطاری!
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم
  • ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده است
  • سقوط یک پراید به رودخانه در جاده چالوس/ عکس