Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@09:38:18 GMT

نقش پدافند غيرعامل در حفاظت از صنعت بيمه

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۳۸۴۱

نقش پدافند غيرعامل در حفاظت از صنعت بيمه

خبرگزاري آريا - مدير دفتر حراست بيمه دانا، يکي از وظايف مهم پدافند غير عامل در شرکت‌هاي بيمه را، حفظ و صيانت از سايت‌ها و امکانات الکترونيکي دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيد اصغر دفين دبير کميته پدافند غيرعامل اين شرکت در گفتگويي اعلام کرد: پدافند غيرعامل، مجموعه اقداماتي است که قبل از بروزخطر انجام مي‌گيرد و در هنگام اتفاق هرگونه تهديد طبيعي و غيرطبيعي موجب کاهش‌‌آسيب‌پذيري نيروي انساني، ساختمان‌‌ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان‌هاي حياتي يک کشور مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: يکي از راه‌هاي مقابله با تهديدها اين است که وضعيت داخلي به گونه‌اي ساماندهي شود که دشمن از پيروزي خود مطمئن نباشد و زمينه را براي ماجراجويي فراهم نبيند. ندانستن اينکه دشمن چه در سر دارد و چه مي‌خواهد بکند ، غفلتي است که ممکن است ما را از امکان برخورد و دفاع محروم کند.
مدير حراست بيمه دانا، از جمله وظايف مهم و کليدي اين حوزه در صنعت بيمه را حفظ و صيانت از سايت‌ها و امکانات الکترونيکي صنعت بيمه و اقتصاد کشور دانست و به اين نکته مهم اشاره کرد که يقيناً دشمنان کشور و انقلاب، ضربه زدن به بخش‌هاي اقتصادي و مهم از طرق مختلف، مخصوصاً فضاي مجازي را در دستور کار خود قرار داده و براي جلوگيري از اين موضوع ضرورت دارد بخش حفاظت از فناوري اطلاعات شرکت نقش پررنگي را ايفا نمايد.
دبير کميته پدافند غيرعامل بيمه دانا، بررسي و پيشنهاد سطح‌بندي و اولويت‌بندي مراكز دستگاه مربوط، پيگيري تهيه و اجراي طرح پدافند غيرعامل مراكز موجود بر اساس مصوبات كميته دائمي و نظام فني و اجرايي كشور، نظارت بر اعمال ضوابط و مقررات پدافند غيرعامل در طرح‌هاي دستگاه مربوط و انجام پژوهش‌ها و آموزش‌هاي تخصصي و عمومي در زمينه پدافند غيرعامل مرتبط با موضوعات تخصصي دستگاه مربوط را از وظايف و اختيارات کميته‌هاي پدافند غيرعامل دستگاه‌هاي اجرايي برشمرد.
وي، تقليل آسيب‌پذيري و كاهش خسارات و صدمات تأسيسات، تجهيزات و نيروي انساني مراكز مختلف شرکت در کل کشور در برابر خطرات طبيعي و حملات دشمن، حفظ سرمايه‌هاي پايدار شرکت در برابر آسيب‌ها، حفظ توان خودي جهت ادامه فعاليت‌ها و تداوم عمليات توليد و خدمات رساني در برابر خطرات، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي نيروي انساني، افزايش آستانه مقاومت همکاران در برابر تهديدات و ادامه فعاليت شرکت در هر شرايطي و بالا بردن توان دفاعي بخش IT را از اهداف پدافند غيرعامل بيمه دانا توصيف کرد و در پايان اظهار داشت: دشمنان جمهوري اسلامي ايران مخصوصاً امريکاي جنايتکار در صدد فشار اقتصادي به مردم جامعه هستند و در همين راستا از همکاران محترم شرکت بيمه دانا تقاضا دارم که در خصوص پدافند غير عامل در حوزه اقتصادي اين دفتر را همراهي کرده و نقطه نظرات خود را در جهت بهبود روش‌هاي دفاع غير عامل به کميته پدافند غير عامل شرکت ارسال کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر سه شنبه در دیدار با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات مهمترین پایه پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: مردم باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند.

وی خواستار بکارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص جنگ نرم شد و افزود: آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات تنها به زلزله و سیل نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات بسیار اهمیت دارد، گفت: جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور یک راهبرد مهم برای سازمان پدافند غیرعامل باشد.

مطیعی یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل را آگاهی رسانی به جوانان دانست و ابراز کرد: دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران طراحی‌های پیچیده ای دارند که نیاز است هرکس در هر جایگاهی رسالت خود را در مقابله با این تهدیدات عمل کند.

وی همچنین بیان کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 6093272

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی