Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- شبکه خبری المیادین تشدید اقدامات دولت بحرین علیه مخالفان و فعالان حقوق بشری و سیاسی این کشور از جمله صدور حکم حبس ابد برای «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین را همزمان با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی در این کشور حرکت به سمت پرتگاه تاریکی توصیف کرد.

«ندین عباس» روزنامه نگار لبنانی روز دوشنبه در پایگاه المیادین نوشت: دادگاه آل خلیفه در حالی برای شیخ سلمان حکم حبس ابد صادر کرده است که 24 نوامبر (3 آذرماه) موعد انتخابات در این کشور بوده و این اشتباه بزرگی است که دولت بحرین ضد شهروندانش مرتکب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه بحرین روز یکشنبه با لغو حکم تبرئه صادر شده برای دبیر کل الوفاق به عنوان بزرگ ‌ترین جریان مخالف این کشور، او را به حبس ابد محکوم کرد.
این دادگاه همچنین «حسن سلطان» و «علی الاسود» دو نماینده پیشین پارلمان این کشور را نیز به حبس ابد محکوم کرد.
وی یاد آور شد که گروههای مختلف بحرینی در اعتراض به سیاست های سرکوب گرانه آل خلیفه اقدام به تحریم انتخابات و در واکنش به آن مقامات بحرینی دهها هزار رای دهنده را از لیست های انتخاباتی حذف کرده اند.
همچنین دولت آل خلیفه نسبت به برگزاری هر نوع تظاهرات به رسانه ها و روزنامه ها هشدار داده است. در روزهای گذشته روزنامه الوسط تنها روزنامه وابسته به مخالفان در بحرین هم تعطیل شد.
عباس اضافه کرد که بر اساس قانونی که پارلمان بحرین تصویب و شاه این کشور تایید کرده است اعضای احزاب مخالف بحرین حق نامزد شدن در انتخابات را ندارند.
این روزنامه نگار لبنانی یاد آور شد که در سال 2014 نیز احزاب مخالف بحرین انتخابات را تحریم کردند.
وی افزود: دولت بحرین سال 2012 از 738 شهروند بحرینی و در سال 2018 از 232 شهروند این کشور شامل فعالان حقوق بشری، فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و علمای دینی تسلب تابعیت کرد و این احکام را بدون هیچ ضمانت قانونی کافی صادر نمود. همچنین دولت آل خلیفه در مواردی حکم اعدام نیز صادر می کند.
عباس نوشت که سازمان های بین المللی از نزدیک اقدامات دولت بحرین را دنبال می کنند و سازمان عفو بین الملل حکم دادگاه بحرین مبنی بر صدور حکم حبس ابد برای شیخ سلمان را ادامه سیاست های سرکوب گرانه و غیر قانونی دولت این کشور علیه مخالفان و فعالان خود به شمار آورده است.
وی اضافه کرد که این اقدامات سرکوب گرانه علیه فعالان و مخالفان در چارچوب تصمیم بحرین در کنار برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عادی سازی روابط با اسرائیل است.
در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر علنی به این کشورها آماده می شود روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد که بحرین در راس این کشورها خواهد بود.
خاورم**9366**1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بحرين شيخ علي سلمان بحرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل

شبکه المیادین گزارش داد: حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی برای نخستین بار انجام شد.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین اضافه کرد: گروه مقاومت اسلامی بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» (گروهان‌های الاشتر) حمله پهپادی به فلسطین اشغالی خبر داد.

 المیادین نوشت: این نخستین بار است که گروه مقاومت بحرین موسوم به سرایا الاشتر به اسرائیل حمله می کند. گروه‌هان‌های الاشتر (سرایا الاشتر) به عنوان گروه مقاومت اسلامی بحرین تصاویری از حمله پهپادی به ساختمان شرکت حمل و نقل «تراک نت» در بندر ایلات خبر داد.

شرکت تراک نت پس از محاصره دریایی بندر ایلات از سوی یمنی‌ها، اقدام به انتقال زمینی کالا از بنادر کشورهای عربی خلیج فارس به فلسطین اشغالی کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • ستون سرکوب
  • تساوی آلومینیوم و فولاد در اراک؛ شاگردان ویسی همچنان در لبه پرتگاه
  • خیز بلند نساجی برای بقا در لیگ/ فولاد به لبه پرتگاه سقوط کرد
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!