Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:58:43 GMT

راه رستگاری جامعه در اهمیت دادن به نوجوانان است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۳۹۳۹

راه رستگاری جامعه در اهمیت دادن به نوجوانان است

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهدای دانش‌آموز استان فارس و همچنین بزرگداشت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده امروز، 14 آبان‌ماه در تالار معلم شیراز برگزار شد.
علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم با اشاره به حضور شورانگیز دانش‌آموزان، فرهنگیان و آحاد مردم در راهپیمایی روز 13 آبان، گفت: دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا آگاهی و بصیرت خود را نسبت به مسائل روز دنیا افزایش دهند، چرا که بالندگی دانش‌آموزان بالندگی ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینكه در دوران دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش‌آموز تقدیم این انقلاب شد، افزود: شهدای دانش‌آموز، ستارگان درخشان و بی بدیل آسمان کشورمان هستند که یاد آن‌ها برای ما فرهنگیان و دانش‌آموزان، زمینه‌ساز توجه بیشتر و حرکت به سمت آرمان‌های مقدس پیش‌رو در نظام اسلامی می‌شود.
نجفی با بیان اینكه امنیت موجود حاصل خون شهدا است و همه ما وامدار خون آنها هستیم، گفت: شهدای دانش‌آموز در لبیک به پیام رهبر کبیر انقلاب و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب به میدان نبرد رفتند تا فهیم بودن خود را به اثبات برسانند که نمونه بارز آن شهید محمد حسین فهمیده است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: هر جامعه‌ای اگر بخواهد رنگ فلاح و رستگاری را ببیند، باید به نوجوانان و جوانان خود اهمیت دهد و بر همین اساس در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان برای داشتن دانش‌آموزانی خلاق، کوشا و ایثارگر تأکید شده است.
وی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری در بین دانش‌آموزان، گفت: الگوهای بسیار شایسته‌ای در این زمینه برای دانش‌آموزان وجود دارد که نمونه بارزآن دبیرستان عشایری شیراز است که در دوران دفاع مقدس بارها به دلیل حضور دانش‌آموزان در جبهه تعطیل شد و 92 شهید نیز به انقلاب اسلامی تقدیم کرد.
نجفی همچنین به فراز‌هایی از وصایای شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تداوم راه امام حسین(ع)، پیروی از ولایت فقیه، زنده نگه داشتن اسلام، پاسداری از وطن، اقامه نماز و ... از مهم‌ترین آرمان‌های نوجوانان و جوانان ما در دوران آغاز انقلاب بود که برای یادآوری به ما بیان شده است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس تأكید كرد: دانش‌آموزان ما باید به این آرمان‌ها و اندیشه‌ها توجه داشته و بیشترین وقت خود را در مسیر رشد و تعالی خود صرف كنند و از حاشیه‌ها بپرهیزند و در این مسیر شهدای دانش‌آموز الگوهای شایسته‌ای برای آن‌ها هستند.
یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز و جمعی از مسئولان این شهر برگزار شد، از خانواده شهدای دانش‌آموز نواحی چهارگانه شیراز تقدیر به‌عمل آمد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي يادواره شهداي دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فاطمه هاشمی دانش آموز پایه پنجم ابتدایی پاسارگاد در مسابقات دومیدانی رده استانی عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

این ورزشکار دونده، در ماده ۶۰۰ متر در بین ۱۸ شرکت کننده با دریافت حکم قهرمانی و جام مخصوص نایب قهرمانی به مسابقات کشوری این دوره از مسابقات راه یافت.

این رقابت ها با حضور  ورزشکارانی از ۱۵ شهرستان در شیراز برگزار شد .

شهرستان پاسارگاد در شمال فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!