Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس سازمان توسعه تجارت گفت: شرکت هاي صادراتي تجربه خوبي از دور زدن تحريم ها دارند و بلدند در دوره جديد چه کار کنند اما بازگو کردن اين روش ها در شرايط حساس کنوني به صلاح نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «مجتبي خسروتاج» امروز (دوشنبه) در خاتمه مراسم قدرداني از صادرکنندگان منتخب صندوق ضمانت صادرات ايران در جمع خبرنگاران افزود: امروز درگير يک جنگ اقتصادي واقعي هستيم، بر اين اساس دولتمردان و بنگاه ها نبايد سياست ها و برنامه هاي خود را براي حضور در بازارهاي جهاني بازگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: اعمال تحريم ها از ماهها پيش آغاز شده است و از همان زمان راهکارهاي مقابله با آنها را عملياتي و اجرايي کرده ايم.
خسروتاج يادآور شد: عملکرد شهريورماه و مهرماه امسال صادرکنندگان حاکي از رشد صادرات است.
«صادرات غيرنفتي در هفت ماهه امسال رشد 13.5 درصدي داشته است، با اين حال از برنامه رشد 21.7 درصدي هدف گذاري شده در برنامه ششم توسعه عقب هستيم.»
رييس سازمان توسعه تجارت ايران ادامه داد: از آنجايي که در اين ايام بحث تامين بازار داخلي در اولويت است، در صادرات کالاها با احتياط حرکت مي کنيم، همچنان که صادرات برخي اقلام را به دليل تنظيم بازار داخلي محدود کرديم.
وي تاکيد کرد: بايد با ملاحظه شرايط ويژه کنوني و انتظارات مردم سعي کنيم نظام بازارها و قيمت هاي داخلي به هم نخورد و در عين حال تداوم صادرات را نيز حفظ کنيم.
خسروتاج بيان داشت: بايد با مکانيسم عوارض در بازارهاي صادراتي محدوديت ايجاد کنيم؛ البته از آنجايي که اين موضوع بايد به تصويب شوراي اقتصاد برسد و در سازمان برنامه و بودجه مطرح شود، زمانبر است.
وي خاطرنشان کرد: از ابتدا نيز گفتيم که بحث ممنوعيت صادرات برخي اقلام تا زمان فعالسازي مکانيسم عوارض، موقتي است.
معاون وزير صنعت ادامه داد: محدوديت هاي صادراتي به گمرکات ابلاغ شده اما طبق ماده 11 آيين نامه اجرايي اگر صادرکننده اي قرارداد و تعهدي از گذشته داشته باشد اما اکنون با ممنوعيت صادرات مواجه شده، با تاييد وزارت صنعت اين صادرات قابل اجراست و به اين منظور کميته اي در سازمان توسعه تجارت ايجاد شده است.
خسروتاج همچنين در پاسخ به پرسشي در خصوص جانشيني عراق به جاي چين در بحث صادرات، اين موضوع را نگران کننده ندانست و گفت: از ابتداي امسال تاکنون صادرات به چين در همسنجي با پارسال رشد داشته اما صادرات به عراق از چين سبقت گرفته است.
به گزارش ايرنا، در آيين امروز از تعدادي از صادرکنندگان منتخب صندوق ضمانت صادرات ايران با اهداي لوح و جوايز صادراتي قدرداني شد.
اقتصام*3065**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این بانک به منظور تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات و در مقابل واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت مس هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم با اشاره به تفاهم حاصل شده با بانک شهر با هدف توسعه صادرات محصولات تولیدی این شرکت گفت: این تفاهم به منظور افزایش صادرات و کمک به رشد درآمدهای ارزی کشور به عنوان یک اقدام مثبت با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت‌های بانک شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم