Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:53:54 GMT

علت مرگ ماهی‌های دجله و فرات چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۵۱۲۱

علت مرگ ماهی‌های دجله و فرات چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عادل مولا، معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مرگ ماهی های دجله و فرات بیان داشت: در حال حاضر آبی در رودخانه دجله وجود ندارد تا وارد تالاب هورالعظیم شود بنابرین اگر مرگ و میری رخ داده در همان منطقه، محدود بوده است و تاکنون چگونگی تلف شدن ماهی‌ها مشخص نشده است و نمی‌دانیم این ماهی‌ها از طریق سم، تنش اکسیژن و یا تنش آبی مشخص تلف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رودخانه دجله یکی از تغذیه‌کننده‌های تالاب هورالعظیم است، قطعا در صورتی که ارتباط آبی برقرار باشد، هر تنش در این رودخانه بر زیستگاه‌های پایین‌دست از جمله تالاب‌ها مانند تالاب هورالعظیم و بیشتر در بخش عراقی آن تاثیرگذار خواهد بود.

مولا بیان کرد: از طرف عراقی در خصوص تلف شدن این ماهی‌ها در رودخانه‌های دجله و فرات گزارش خواسته‌ایم اما تاکنون اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشده است

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پس از ارائه گزارش در خصوص علت مرگ این ماهی‌ها، اگر موردی مشاهده شود که بر زیستگاه‌های ما تاثیرگذار باشد قطعا موضوع پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/م

تلف شدن ماهی های دجله و فرات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب هورالعظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)

عصر ایران - جراح ماهی (Surgeonfish) به هر یک از حدود 86 گونه ماهیان گرمسیری با بدنی لاغر و پهن از خانواده Acanthuridae گفته می شود. جراح ماهی ها اندازه ای کوچک دارند.

آنها دارای یک باله پشتی و یک یا چند خار تیز در قسمت پایه دم خود هستند که می تواند بریدگی های عمیق ایجاد کند. خارها که از نظر تیزی شبیه چاقوی جراحی هستند، ممکن است در جای خود ثابت باشند یا قابلیت جمع و باز شدن داشته باشند.

جراح ماهی ها بیشتر جلبک خوار هستند. این ماهی ها از نظر شکل و رنگ دارای الگوهای مختلفی هستند. بیشینه درازای آنها به طور معمول 50 سانتیمتر است. جراح ماهی ها در صخره های مرجانی در دریاهای گرم سراسر جهان یافت می شوند.

پس از جفت گیری و تخم ریزی، تخم جراح ماهی به لاروی به نام آکرونوروس (Acronurus) تبدیل می شود. این لارو شفاف و فاقد فلس است و مدت زیادی را در آب های عمیق سپری می کند.

همانطور که بزرگتر می شود، جراح ماهی به کف اقیانوس در نزدیکی خط ساحلی نزدیک شده و به یک ماهی نوجوان تبدیل می شود. جراح ماهی پس از حدود یک یا دو سال بالغ می شود. آنها ماهی هایی با عمر طولانی هستند و گزارش هایی از ماهی هایی با 30 سال سن یا بیشتر وجود دارند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهی سر گوسفندی دیده اید؟! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)