Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@01:55:06 GMT

ترویج و آموزش صنایع دستی در زندان‌ها افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۵۲۳۰

ترویج و آموزش صنایع دستی در زندان‌ها افزایش یابد

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان گفت: ترویج و آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی در زندان‌ها موجبات برنامه‌ریزی در کسب در آمد و پایداری خانواده‌های قشرهای آسیب دیده خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، دیدار شهرود امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرود امیر انتخابی در این دیدار با اشاره به وجود بی رویه کالاهای چینی در بازار گیلان، نظارت بر کالاهای وارداتی و بازارچه های صنایع دستی را باعث جان بخشی به صنایع گیلانی دانست و گفت : با حمایت های همه دستگاه ها در این بخش، حمایت از اشتغال روستایی و در آمدزایی اقشار آسیب پذیر و کم درآمد صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترویج و حمایت از تولید صنایع دستی در بین زندانیان پرداخت و گفت : برنامه ریزی به منظور ارتقا کسب و کار در بین زندانیان با ترویج و آموزش های لازم میسر و این مهم از برنامه‌های خاص در اداره کل خواهد بود.

امیر انتخابی گفت : برنامه ریزی در طرحهای روستایی و زنده نگداشتن آیین و رسوم های گیلانی و تقویت سفرهای ارزان قیمت میتواند در توسعه گردشگری داخلی اثر گذاشته و حضور گردشگران خارجی در استان و ارز آوری و تقویت اقتصاد استان را به دنبال داشته باشد .

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید کارشناسان و ناظران یونسکو به منظور ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی افزود : ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی به منظور بازدید گردشگران داخلی و خارجی توام با حفظ و نگهداری آن معنا خواهد گرفت و ان شاءالله با حمایتهای مسئولان استانی و نظارتهای تخصصی در ثبت این میراث خدادادی تسریع خواهد شد.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز در این دیدار با اشاره به بلند منشی و بلند نظری گیلانیان فرهنگ مردمان این استان را از جوانب مختلف بسیار بالا دانست و عنوان کرد: مردمان این سامان این آوازه را در 8 دی سال 88 در مخالفت با فتنه های داخلی و لبیک به ندای رهبرشان را به دید نمایش در سطح بین المللی گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان میتواند معضل اصلی مشکلات خانواده باشد افزود: ترویج و آموزش تولیدات استانی اعم از محصولات کشاورزی و صنایع میتواند تا حد مطلوبی بر اقتصاد خانوار تاثیر شگرف داشته باشد.

وی نیز با حمایت از برنامه های آموزشی در بین زندانیان عنوان کرد : بازدید از زندانها میبایست در دستور کار مسئولان قرار گرفته و راهکارهای کمک به این قشر آسیب دیده را اتخاذ نمایند تا با ایجاد علاقه مقدمات بروز کارآفرینی و حس خانواده دوستی در بینشان افزایش یابد.

فلاحتی با اشاره به تنوع غذاهای گیلانی در سفره های گیل زنان افزود: آموزش های گردشگری کشاورزی توام با برندسازی و فرهنگ سازی محصولات استانی مانند برنج ، چای ، زیتون و ..و پرورش حیوانات اهلی میتواند موجبات اشتغال زایی در بین جوانان روستایی و حتی شهری را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در پایان این دیدار افزود: فرهنگ سازی در ترویج میراث کهن صنایع دستی و تولیدات کشاورزی استان و حفظ آن، حمایتهای همه مسئولان را میطلبد و حمایت خود را در به ثمر نشستن این اقدامات اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی خانواده زندان صنایع دستی کشاورزی گردشگران داخلی و خارجی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است