Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:52:12 GMT

طرح بازرسی از پرنده فروشی های شهرستان قرچک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۵۴۴۵

طرح بازرسی از پرنده فروشی های شهرستان قرچک آغاز شد

تهران-ایرنا-رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک گفت : به منظور پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ،طرح بازرسی از واحدهای پرنده فروشی شهرستان قرچک آغاز شد.

حمیدرضا تاجیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:یکی از مصوبات ستاد مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرچک ، بازرسی از واحدهای صنفی پرنده فروشی شهرستان است که این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان شبکه دامپزشکی از امروز در مناطق مختلف قرچک آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:دستورالعمل شیوه مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد به کلیه واحدهای پرنده فروشی سطح شهرستان ابلاغ شده و بر اساس آن فروش هرگونه پرنده وحشی و غیر اهلی ممنوع و در صورت مشاهده با واحدهای عرضه کننده برخورد قانونی می شود.
تاجیک بیان کرد: در اجرای این طرح ، کلیه واحدهای پرنده فروشی سطح شهرستان با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و دامپزشکی مورد بازرسی قرار گرفته و واحدهای غیر مجاز پلمب و پرندگان مشکوک و یا آن دسته از پرندگانی که فروش آن ها ممنوع است جمع آوری می شوند.
ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان H5N1 بین انسان و پرندگان مشترک است.
در آغاز ماه ژوئیه سال 2005 میلادی گزارش های رسمی از مسئولان دولتی چند کشور در مورد همه گیری ویروس H5N1 در مرز برخی کشورها به سازمان بهداشت جهانی دام (OIE ) داده شد.
انسان در ارتباط مستقیم با پرندگان بیمار یا لاشه های پرندگان کشته شده، می تواند به این بیماری مبتلا شود.
باوجود آنکه شیوع آنفلوآنزای پرندگان به شدت شیوع آنفلوآنزای انسانی در بین انسان ها نیست و بسیار سخت از پرنده به انسان منتقل می شود، اما در صورت انتقال، درصد تلفات و کشندگی آن بالاست و به این دلیل، مجامع بین المللی روی کنترل این بیماری خیلی تاکید دارند.
در سال های اخیر، برای کنترل این ویروس خطرناک توافق هایی میان سه سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (FAO)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) صورت گرفته است.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539 /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پرنده فروشي آنفولانزاي فوق حاد ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟