Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@03:01:46 GMT

۶۶ هزار زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۵۷۶۷

۶۶ هزار زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: 66 هزار زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد که از این تعداد هفت نفر زن سرپرست خانوار مربوط به بروجرد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سفیر افلاک " ناهید پرویز پور" مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان در جلسه امور بانوان بروجرد که در فرمانداری برگزار شد گفت: شهرستان بروجرد یکی از شهرستان های پیشرو در توانمند سازی زنان است و انتصاب بانوان در حوزه های مختلف در این شهرستان صورت گرفته که بروجرد در این زمینه موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تلاش شده تا سهم 30 درصدی بانوان در حوزه های مختلف محقق شود که در استان لرستان در پست های مدیریتی انتصاب بانوان و جوانان به 42 نفر رسیده.

به گفته وی در حوزه کاندیدای بانوان برای امور شورای شهر شاهد رشد 81 درصدی بانوان بودیم و در این دوره از شورا 10 نفر از بانوان در کل استان به شوراها راه یافتند .

پرویز پور با اشاره به زنان سرپرست خانوار افزود: در استان لرستان 66 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که از این تعداد هفت هزار نفر مربوط به بروجرد است که انتظار می رود فنی و حرفه ای در این راستا وارد عمل شود و در راستای ارائه آموزش های مهارتی و فنی خدمات لازم را ارائه دهد.

وی بیان کرد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار می توانند با آموزش و فراگیری مهارت لازم در بخش مشاغل خانگی موثر باشند و با دریافت تسهیلات در جهت توانمند سازی موفق باشند.

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: برخی از بانوان بی سرپرست خانوار با مشکلاتی روبرو هستند که نیاز است در این راستا این بانوان شناسایی شوند و بتوان خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه داد.

به گفته وی زنان شاغل علاوه بر کار در بیرون در منزل نیز فعالیت هایی دارند که نیاز است تحرک و ورزش آنها به جد پیگیری شود و دستگاه ها می توانند یک ساعت را برای بانوان به عنوان ساعت ورزش ارائه دهند .

پرویز پور اظهار داشت: امسال در راستای طرح توان افزایی بانوان برنامه هایی اجرا شده که این برنامه با کمک 20 سازمان مردم نهاد انجام شد و آموزش های لازم به بانوان حاشیه نشین ارائه شد و هدف از اجرای این برنامه توان افزایی بانوان بود.

وی بیان کرد: کانون فرهنگی اجتماعی زنان آموزش هایی را متناسب با نسل جوان ارائه می دهد و باید این کانون تقویت شود که در این راستا سهمیه استان 700 فقره تسهیلات بوده که سهم بروجرد 70 فقره بوده و تا کنون 35 نفر از زنان سرپرست خانوار تسهیلات سه میلیون تومان دریافت کرده اند.

در ادامه  "رضا آریایی" فرماندار بروجرد  گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل دهند و زنان در گذشته مدیریت خانواده را بر عهده داشتند اما با تغییر سبک زندگی زنان نیز در عرصه های مختلف مشغول به کار شدند.

وی اضافه کرد: حضور موفق زنان در بخش های مختلف در طول این سالها و در بخش های مختلف شرایط را مهیا کرد تا تشکیلاتی برای بانوان شکل گیرد  و یکی از مهمترین اتفاقات در این سالها ورود زنان در عرصه های مدیریتی بود و بانوان در رعایت قانون و مقررات و انجام کارها بسیار هوشمندانه و موفق عمل می کنند.

به گفته وی طی یکسال گذشته چند نفر از بانوان در بخش های مختلف در استان مشغول به کار شده اند و ضروری است تا ادارات از زنان فعال و توانمند در حوزه های مختلف مدیریتی استفاده کنند و باید نقش زنان که در جامعه تعیین کننده است ساماندهی شود.

در ادامه "پیردایه" رئیس بهزیستی بروجرد افزود: 870 پرونده زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که علاوه بر پرداخت مستمری تسهیلات مورد نیاز برای مشاغل خانگی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: تا کنون 235 نفر از بانوان سرپرست خانوار را تحت پوشش بیمه قرار دادیم اما نیاز است تا در این راستا حمایت های ویژه ای صورت گیرد تا بتوان خدمات بهتری را ارائه داد.

"یارمحمدی" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: امسال برای 39 نفر از بانوان کلاس های اموزش صنایع دستی برگزار شده و تا کنون 21 فقره تسهیلات به ملغ هر کدام 50 میلیون تومان در رشته های قلم زنی و دست باف پرداخت شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، خالقی پور در جمع بانوان صنعتگر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید، مشارکت مردمی» نامگذاری شده است که فعالان اقتصادی در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان صنعتگران هم در تحقق شعار نقش سنگینی برعهده دارند اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همگان و بخش خصوصی بتوانیم در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی گام برداریم.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای پررنگ‎تر شدن فعالیت‌های زنان در صنعت و تولید اقداماتی در دست اقدام است.

خالقی پور اظهار داشت: برای منتخبین دیدار با رییس جمهوری در روز صنعت معدن امسال، بر اساس ۲ فاکتور انتخاب می‌شوند که یکی اینکه رئیس واحد تولیدی زن باشد و دیگر اینکه که بانوان شاغل در واحد تولیدی ۵۰ درصد آنها سرپرست خانوار باشند.

دیگر خبرها

  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • واریز مستمری ۲۹ هزار خانوار کمیته امداد البرز
  • معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان
  • برگزاری جشنواره «دستپخت دخترانه» در لرستان
  • اعلام برنامه‌های روز دختر در لرستان
  • ۲ فوتی و ۲ مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم