Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز فارس، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: با اهدا اعضا مرحوم احسان ایزدپناه ۳۳ ساله ساکن شیراز که دچار مرگ مغزی شده بود، چهار بیمار به زندگی دوباره بازگشتند.
نادر معینی گفت: کلیه‌های این جوان به بیماران کلیوی ۵۵ ساله از قیر و کارزین و ۵۰ ساله از یاسوج و کبد وی به بیمار کبدی ۵۴ ساله از خرم آباد اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قلب این شادروان نیز به بیمار ۲۰ ساله از شیراز پیوند زده شد.
عمل‌های جداسازی و پیوند در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما اهدا عضو انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازگرفتگی در خودرو جان همراهان بیمار را گرفت

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از رکنا، آن‌ها به دلیل نداشتن محلی برای اقامت، در خودرو خوابیده بودند و به دلیل سرمای هوا، در خودرو پیک نیک روشن کرده و به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

این زن و شوهر می‌توانستند با مراجعه به بخش مربوطه در بیمارستان، از آن‌ها آدرس نزدیک‌ترین همراه سرا را دریافت کنند تا بتوانند شب را در آنجا اسکان پیدا کنند. این همراه سرا‌ها که توسط شهرداری تهران ایجاد شده است، قابلیت حضور به صورت خانوادگی را نیز دارند؛ اما اینکه چرا در این مورد خاص، این زن و شوهر به همراه سرا نرفته اند جای سوال است. 

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با رکنا در خصوص وجود همراه سرا در پایتخت، با ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای گفت: همراه سرا‌ها برای خدمت رسانی به همراهان بیماران در نظر گرفته شده است. در حال حاضر با ۵۰۰ تخت ظرفیت در همراه سرا‌ها وجود دارد و به همراهان بیماران خدمات ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن و غیراستاندارد در فصل سرد در خودور‌ها امری خطرناک است و در گذشته این موارد استفاده به وفور دیده می‌شد. هدف ما افزایش تعداد همراه سرا‌ها با مشارکت خیرین سلامت است. 

احمدی صدر با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری تهران موظف به ایجاد همراه سرا نیست تاکیدکرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تصویب قانونی، یکی از دستگاه‌ها متولی این امر شود. مردم می‌خواهند دستگاه ها، وظایف ذاتی خودشان را انجام دهند. در قانون اساسی حاکمیت مکلف به ارائه خدمات سلامت است و همراهان بیماران نیز یکی از حوزه‌های جانبی خدمات سلامت است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان افزود: نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها در ارائه خدمات مطلوب به همراهان بیماران مسئولیت اجتماعی دارند؛ سهم مسئولیت اجتماعی این ارگان‌ها می‌تواند به سوی خدمات رسانی به همراهان بیماران هدایت شود؛ به عنوان نمونه یک یا دو اتاق از هتل‌ها و مهمانسرا‌های سازمانی در تهران می‌تواند در اختیار همراهان بیماران قرار گیرد.

گفتنی است که پیشنهاداتی از جمله بازگشایی درب مساجد و همچنین قرار دادن محل‌هایی برای اسکان همراهان راه حلی است که می‌توان مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی مشهدی جان چهار نفر را نجات داد
  • انتقال دختر ۱۵ ساله مصدوم ترومایی به بیمارستان شیراز
  • نکات مهم در مورد روزه‌داری بیماران دیابتی
  • کمیته امداد لارستان ۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا کرد
  • سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود
  • پیشگیری از بروز بیماری کلیوی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • هزار و ۷۰۰ بیمار کلیوی با کمک خیرین از چرخه دیالیز خارج شدند
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • گازگرفتگی در خودرو جان همراهان بیمار را گرفت